Silnik
: Bardzo dobra jednostka napędowa, bezobsługowa, idiotoodporna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja na progach i nadkolach
Karoseria
: Cienka warstwa lakieru
4,0
Całokształt
Muszę przyznać że jest bardzo zadowolony z tego auta. Sprawuje się znakomicie przez te 2 lata (pomijając blachy). Samochód jest bardzo wytrzymały, przy odpowiedniej eksploatacji przejedzie kolejne 336 tyś. km.
Wrażenia
4,0
Silnik
W silniku oprócz lekko mokrej turbosprężarki nie widać śladów wycieków. Przy silniku po za przewodami, świecami i rozrządem nie robiłem nic. Oczywiście prawidłowo eksploatowany.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na auto z 97 roku na skrzynie biegów nie można narzekać. Biegi wchodzą płynnie, nic nie zgrzyta, czasami szarpie. Ale czego spodziewać się po skrzyni z 97roku.
3,0
Układ jezdny
Auto jak na swój wiek prowadzi się dobrze, niestety końcówki drążków kierowniczych to po prostu zmora na naszych polskich drogach. Dwukrotnie już wymieniałem z powodu zużycia.
Komfort
4,0
Widoczność
Porównując do widoczności w autach sprzed 2000roku to jest ona na przyzwoitym poziomie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie trzeba odwracać uwagi od jezdni by sprawdzić ile się jedzie. Do wszystkich kontrolek dosięgniemy ręką bez wysiłku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety muszę ponarzekać, rovera ciężko dogrzać przy temperaturach ujemnych, problemów z odpalaniem nie ma ale 5km zanim zrobi się ciepło to za dużo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj tyle samo przestrzeni co w Hondzie Civic, nie jest to limuzyna z ogromem miejsca, ale dla 4 osób się nadaje.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto z 97roku jest całkiem dobrze wyciszone, niestety wyciszenie to mogą zakłócić uszczelki w szybach, które przy mocnym dociśnięciu przepuszczają duży szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty utrzymania, niskie spalanie, niedrogie części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód bardzo tani w kupnie, bardzo tani w utrzymaniu, za Hondę Civic z tego roczniku trzeba zapłacić minimum 2 tyś. więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drążki kierownicze szybko się zużywają z uwagi na doskonały stan naszych polskich dróg. Może zdarzyć się że zablokuje się zamek w drzwiach, przyczyną jest nieodpijający zamek w drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie brak, silnik jest idiotoodporny i ciężko cokolwiek w nim zepsuć. Bardzo trwała i odporna na polskie drogi konstrukcja.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 86KM 63kW
[l/100km]