Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

domel, 14 lat temu
Silnik 2.0 Si Lux 136KM 100kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 400 II Hatchback 2.0 Si Lux 136KM 100kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie do zajeżdżenia. Słyszałem, że na nim osiągają ludzie po 500 tys km bez większego remontu.
4,0
Całokształt
Jeżeli autko na czas ma wymienione wszystkie filtry i płyny oraz elementy zużywające się (np. klocki, tarcze, rozrząd, ewentualnie tuleje przy zawieszeniu) to nic się nie dzieje. Niestety po tylu latach rudy daje o sobie znać przy nadkolach, drzwiach, rogach przedniej szyby i klapie bagażnika. Silnik za to myślę, że jest nie do zajeżdżenia i nic z nim się nie dzieje poza naturalnymi (dopuszczonymi w instrukcji przez praducenta) lekkimi wyciekami, a raczej poceniem się. Nie słuchajcie jak ktoś powie, że to Anglik i ma inne śruby, mało części itp. Normalny mechanik się go nie boi (spotkałem się tylko z jednym takim i do niego już z niczym nie pojadę). Ceny części są normalne, a nawet tańsze niż w innych markach, dużo pasuje z Hondy, jest masa zamienników, a i używanych też nie brakuje. Wszystko co potrzebowałem miałem w tym samym dniu. Jedynie na łożysko czekałem 48h, bo było tańsze. Polecam autko, gdyż kosztuje śmieszne pieniądze przy wyposażeniu, które oferuje. Do tego fajne miłe wygodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny i mocny do tego nadwozia.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami trzeba poprawić wsteczny, ale do przodu idealnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie zestrojony, ale przy tym przebiegu czasem coś stuknie. Bardzo dużo tulejek do wymiany w tylnym zawieszeniu, ale nie jest to częsta operacja. Wykonałem ją raz i na razie dało radę.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetne lusterka, w miarę małe słupki. Najgorsze jest parowanie szyb. Niestety ciężka z tym walka bez klimatyzacji.
5,0
Ergonomia
Od pierwszego wejścia poczułem się jak w domu. Wydaje mi się, że wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Strasznie parują szyby w wilgotne dni. Bardzo często pada termistor otwierający drogę płynu do chłodnicy. Zazwyczaj zostaje w pozycji otwartej i wtenczas ciężko dogrzać auto. Koszt termistora to na szczęście ok. 20 PLN.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć sporo miejsca dla kierowcy. Pasażer ma warunki komfortowe, a z tyłu wiozłem 3 osoby i też dojechały.
3,0
Wyciszenie
Mogłyby być lepiej. Jednak przy dużych prędkościach odczuwa się głos silnika i szum powietrza. Nie zachwyca, ale nie jest źle.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę smoczy. W mieście robimy krótkie trasy (ok. 6 km) i stąd spalanie powyżej 13 litrów. Rekord to ostatnie szczytowe zimowe mrozy poniżej - 20 st. i częste skrobanie szyb przy grzejącym silniku - spalanie doszło do 18 l/100 km. W trasie potrafi zejść do 7,2 l (Niemiecka autostrada i 140 km/h na tempomacie). Średnie spalanie po 25 tys.km (tyle sobie spisuję - z czego 17 tys. trasa 8 tys) - 11,4 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba porównać komfort, wyposażenie w stosunku do innych marek z tego rocznika. Honda Civic (siostra przy produkcji) poza wyższą ceną, gorszym wyposażeniem i innym logo na masce nic więcej nie daje!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często lecą końcówki drążka kierowniczego (ok. 30 PLN), termistor (ok. 20 PLN), rezystory w ogrzewaniu (3 PLN jak zrobi się samemu).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z dużych rzeczy, to spaliłem sprzęgło (ok. 1000 PLN), łożysko koła (ok. 600 PLN) i tyle. Reszta przy regularnej eksploatacji i wymianie naturalnie zużywających się rzeczy działa bez zarzutu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Si Lux 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15

Rover 400 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 400 II Hatchback