Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

Jackob, 7 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik pozwala na naprawdę przyjemną jazdę, wydaje przyjemne mruczenie powyżej 3500obr/min. Przy wymianie uszczelki pod głowicą (przy ok 130k km) nie stwierdzono (prawie wcale) zużycia części wewnątrz silnika, co potwierdza, że silnik jest bardzo wytrzymały (oprócz fabrycznej uszczelki pod głowicą, która wystarcza na 130kkm, a montowana podczas wymiany- wzmocniona- podobno na więcej!).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod głowicą (hgf)
Karoseria : pojawiająca się rdza
5,0
Całokształt
Auto bardzo wygodne, doskonałe spasowane części w wewnątrz, nic nie skrzypi. Na uznanie zasługuje kierownica, która jest bardzo wygodna. Karoseria zaczyna rdzewieć na elementach, które można wymienić (przednie nadkola i drzwi). Ceny części bez rdzy, w kolorze są bardzo niskie. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, silnik ma moc, jeździ się naprawdę wygodnie. Auto jest tanie w naprawach, dużo części zamiennych. Według mnie to bardzo dobry samochód, który ciężko kupić w dobrym stanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma moc, która jest wystarczająca do komfortowego wyprzedzania. Przy obrotach powyżej 4000 obr/min silnik zaczyna się robić głośny. Silnik pozwala na dynamiczną jazdę. Na wyższe obroty warto wchodzić, gdy silnik się zagrzeje, (jazda na wysokich obrotach i zimnym silniku to proszenie się o hgf).
4,0
Skrzynia biegów
Nie miałem problemów ze skrzynią. Biegi wchodzą dobrze. Szkoda, że producent nie dodał "6", co sprawiłoby, że silnik pracowałby na niższych obrotach i ciszej.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze się trzyma drogi. Pewnie zachowuje się w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność podczas cofania/zmiany pasu ruchu jest bardzo dobra dzięki dużym lusterkom bocznym.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, wszędzie przyjemne materiały zarówno w dotyku, jak i dla oka. Bardzo wygodna kierownica, możliwość regulacji wysokości kierownicy. Wnętrze często powoduje niedowierzanie, że auto jest w tak niskich cenach na portalach aukcyjnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dość szybko potrafi zacząć grzać, ale golf 2 potrafi to zrobić szybciej ;). Wentylacja jest bardzo przydatna w deszczowe dni, w które zapobiega zaparowaniu szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca o wzroście powyżej 190cm jestem bardzo zadowolony, o nic nie haczę, siedzi się wygodnie. Podczas jazdy jako pasażer na tylnym siedzeniu również jest wygodnie, ale szkoda że producent nie zamontował z tyłu zagłówków.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości do 100km/h jest w miarę cicho, ale powyżej tej prędkości silnik zaczyna głośno "mruczeć" i mocno słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są niskie, ponieważ mechanicy przestali się bać tego samochodu, oraz są dostępne duże ilości części zamiennych. Trzeba uważać na niektórych mechaników, żeby nie trzeba było naprawiać czegoś dwa razy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena przy dzisiejszych cenach tych samochodów jest rewelacyjny. Auto przy małym koszcie zakupu oferuje bardzo dobre wyposażenie, mocny silnik, oraz duży komfort podróżowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki (oprócz normalnych czynności eksploatacyjnych jak np. wymiana klocków hamulcowych), które były naprawiane raz i ponownie nie wystąpiły to: wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej, wymiana kopułki (układu zapłonowego), wymiana drutu oporowego przy dmuchawie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powyżej przebiegu 100k km była wymieniana uszczelka pod głowicą (hgf). Jest to normalne dla tego silnika przy fabrycznej uszczelce pod głowicą. Koszt ok 1500zl (części i robocizna).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback