Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

elpolako., 11 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod głowicą
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z autka, zrywne, dobre na trasę, w mieście potrafi trochę spalić, ale każdy musi się liczyć z tym przy zakupie. Gazu nie zakładałem, bo kolektor dolotowy jest plastikowy, więc wolałem nie ryzykować. Jeżeli robisz rocznie ok. 12kkm to jest coś dla Ciebie, nie jeden łysolek w dwu litrowej becie zdziwił się jak dałem po garach na skrzyżowaniu. Auto trzeba systematycznie serwisować, bo tylko wtedy odwdzięczy się niezawodnością.
Wrażenia
4,0
Silnik
W maksymalnie dwie osoby autko zbiera się bardzo dobrze. W cztery osoby dynamika również nie najgorsza, ale brakuje mu odejścia. Dobre auto na codzienne dojazdy do pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Wszystko jest jak należy, skrzynia nie zgrzyta, biegi wchodzą płynnie. W mieście trochę szarpie, ale jak się już go wyczuje to nie ma jakiegokolwiek problemu.
5,0
Układ jezdny
Nie mam co do tego zastrzeżeń, wspomaganie bardzo dobrze pracuje. Zawieszenie w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma grubych słupków, ani nic w tym guście, widoczność dobra, lusterka przejrzyste, widok do tyłu też bardzo dobre, w kanapie nie ma zagłówków co dodatkowo zwiększa widoczność.
4,0
Ergonomia
Wygodna pozycja za kółkiem, aczkolwiek jakby miejsca z przodu było 5-10cm więcej to byłoby idealnie. W sumie to nie jest wina anglików, tylko japońskiego projektu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa jak należy, tył nie narzeka że nie ma drugiej strefy. Ogrzewanie łapie momentalnie nawet przy -25 stopniach, ale pewnie dlatego że autko trzymam w garażu, co prawda nie ogrzewanym, ale garaż jest garaż ;>
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z dwójką małych szkrabów nie ma problemu, ale jak mam jechać w dłuższą trasę w cztery dorosłe osoby, to jednak biorę firmowego Passata.
4,0
Wyciszenie
Nie jest genialnie, ale przy autostradowych 140km/h można normalnie rozmawiać i słuchać radia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest jakie jest. Jeżeli miałbym to autko kupować drugi raz to poszukałbym 2-litrowego diesla. Koszty utrzymania na umiarkowanym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj mamy 1 września 2013. Takie autko można zgarnąć za 4 tysiączki. Jeżeli znajdziecie dobrze utrzymany egzemplarz to brać i się nie zastanawiać. Przy zakupie pilnować masełka na korku od zbiornika wyrównawczego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi praktycznie się nie psują. Elektryka się nie psuje. Ja dbam o auto, systematycznie wymieniam olej (półsyntetyk Texaco), uzupełniam wszystkie płyny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedno zdanie wystarczy - uszczelka pod głowicą jest droga w naprawie. Samemu załatwiłem sprawę za jedenaście setek, ale wiem, że w warsztacie potrafią wziąć za to 2000. Po remoncie zrobiłem sobie dziurkę w termostacie z kolektora dolotowego wyciągnąłem kuleczkę od odpowietrznika, dorzuciłem termistor, żeby obniżyć temperaturę włączenia wentylatora i mam spokojną głowę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback