Karoseria
: Nie starzeje się wyglądem, dobry lakier, mocno szarpnięty błotnik po kilku latach nieinterweniowania w zarycie nie rdzewieje.
4,0
Całokształt
Intensywność awarii w moim przypadku porównywalna z Audi/VW, a koszty napraw z Fiatem/Oplem, oczywiście na zamiennikach. Marka jest fajną alternatywą dla \"Niemieckiej kiełbasy\".
Silnik jest bardzo elastyczny, ale trzeba raz wymienić uszczelkę pod głowicą.
Bez problemowo odpala w największe mrozy.
Wnętrze bardzo dobrze wykonane, ale dla długich ludzi za mało miejsca na nogi, i raczej głośnawo.
Karoseria odporna na rdzę, jeśli auto nie było bite.
Markę uważam, że jest dla ludzi którzy czują ten styl, ale nie stać ich na Jaguara.
W Polsce jest tendencja do kupowania tego co inni mają,(no i przekazywane pokoleniom legend o słynnym TDI), więc ciężko jest się przekonać do czegoś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo żwawy, elastyczny, ale za to dość głośny jak na benzynę.
z usterek miałem tylko uszczelkę pod głowicą, ale dobrze zrobiona daje spokój.
Spalanie średnio 6,5 l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
manualna - żadnych problemów technicznych.
4,0
Układ jezdny
dobry jak na kompaktowy samochód.
Kierownica mogła by trochę lżej się dać kręcić.
Komfort
3,0
Widoczność
Nic nie przeszkadza, bardzo ostre lusterka, łaty w wyczuciu jego rozmiarów.
4,0
Ergonomia
wszystko standardowo i poręcznie, można jedynie czepnąć się przycisków do opuszczania szyb, są troszkę nieporęczne, ale to taka mała głupotka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko się nagrzewa - wiele osób jadąc ze mną zimą szybko to zauważa. Klima działa dobrze, schładza nawet w największe upały.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość trudne pytanie, bo to już sprawa indywidualna.
W moim przypadku 193 cm długości, jest stanowczo za mało miejsca na nogi z przodu i tym bardziej z tyłu. przydała by się regulacja zagłówków, oraz trochę bardziej pochylona kanapa z tyłu.
3,0
Wyciszenie
tutaj można się troszkę rozczarować, gdyż słychać silnik, a powyżej 140 km/h jest raczej głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy normalnej dość żwawej, ale przepisowej mieszanej jeździe pali mało(6,5), przy 190km/h już bardzo dużo ale to normalne z benzyniakach.
Filtry raczej tanie w stosunku do vw, niekiedy oryginały mile zaskakują ceną. naprawy też jak w przeciętnych autach, na pewno dużo taniej niż w vw, audi, bmw, itd.
Dostępność części bez problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Inni śmieją się z nazwy marki że jeżdżę rowerem. Za to można pokpić z innych, że mają surowe pojazdy dla ludu prestiżowej marki (kupowanie dla znaczka) za kilkadziesiąt tysięcy i tracą na tym kilka tysięcy rocznie. Tutaj jest kwestia około 10 tysięcy w samym zakupie z pełnym wyposażeniem, no ale nie jest to wszystkim znany golf.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z tyłu troszeczkę odkleiła się podsufitka, ale to nie przeszkadza i nie szpeci, odkleiło się z jednej strony 3światło stop i wkładka na środkowy pas. Poza tym nic się nie dziąło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko uszczelka pod głowicą, ze wszystkim kosztowało 500zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW
[l/100km]