Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

MieszAs, 16 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Podróż w tym samochodzie to czysta przyjemność!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wersja z wentylowanymi tarczami i ABS - Rewelacja!
Układ elektryczny : Pomimo wielu elektrycznych bajerów, nic się nie psuje.
Silnik : 111KM to trochę za mało. Żałuję że nie kupiłem 2.0l 130 KM. Przydałby się większy moment obrotowy, szczególnie w niskim zakresie.
5,0
Całokształt
Rover to auto mało popularne, choć ostatnio coraz częściej widywane w Polsce. Za jego indywidualizm musimy odwdzęczać się troską i dbałością. W zamian zapewni nam wiele mil niezapomnianej podróży. Pozostając niezawodnym i żwawym autkiem. Zaniedbane szybko nabawi się awarii uszczelki pod głowicą, co prędzej czy później odbije się na zdrowiu zarówno naszym jak i naszego portfela. Silniki dobrze chodzą na LPG.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik mało elastyczny. Lubi wysokie obroty. Ciągnie dopiero od 3500 do 6000 RPM. Klekoczące zawory na niskich obrotach to normalka. Jeśli nie masz zamiaru jeździć dynamicznie - nie kupuj (chyba że diesel). Tym samochodem mało przyjemnie jeździ się po mieście, w korkach. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Silniki lubią się z LPG. Różnicy w osiągach nie zauważymy. Polecam Stag 300. Nie zakładać instalacji mieszalnikowych!
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynka trochę szokuje bo jest dosyć oporna. Wymaga przyzwyczajenia. Jeśli ktoś lubi zabytkowe samochody to poczuje się jak u siebie. Wsteczny wchodzi ciężko. Za długa dźwignia przy sportowych ambicjach silnika.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne prowadzenie. Dobre wspomaganie.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki i słaba widoczność z tyłu to jedyne wady.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjnie miękkie zawieszenie. Przód w pełni niezależny - wybiera doskonale. Znosi bez problemu nasze drogi. Lepsze są chyba tylko amerykańskie krążowniki i terenówki. Fotele bardzo wygodne, mięciutkie. Miły welur. Wnętrze wykonane jest z materiałów bardzo dobrej jakości. Nic nie piszczy, nie trzeszczy. Wstawki drewniane to tak na prawdę plastikowa imitacja. Całość powoduje, że aż żal wysiadać z samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Madrze zaprojektowana wentylacja. Słabo działa nawiew na przednią szybę. Gdyby nie klimatyzacja to byłaby porażka. Całe szczęście 90% egzemplarzy ma klimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, ale mogłoby być nieco więcej miejsca. Przede wszystkim brakuje uchwytów na napoje. Podłokietnik z przodu to nieporozumienie - służy jedynie jako schowek.
3,0
Wyciszenie
Tutaj nie najlepiej. Silnik lubi duże obroty, a więc nieźle wyje, co dokładnie słychać w środku. Niedoskonałości nadwozia wychodzą już przy 120 kmph, gdzie zaczynamy słyszeć prędkość. O dziwo, jazda tym samochodem zaczyna się powyżej 130 kmph, a przy 170 rozkoszujemy się wyjącym na piątym biegu silniczkiem, który dopiero zaczyna się rozkręcać...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto mało nie pali. Chyba, że w trasie i do 90 kmph, ale kto tak jeździ? Na gazie za to jest OK - średnio 11 litrów. Ceny części w normie. Niektóre trudniej zdobyć (tzn. trzeba czekać do 3 tyg.) i koszują sporo. Można ich szukać w ASO Rovera lub Hondy. Mnóstwo używek w bardzo dobrych cenach. Mnóstwo Roverów jest ściąganych z UK, gdyż tam są tanie jak u nas 126p. Można zatem zakupić wszystko, łącznie z plastikami, tapicerkami i wszelkimi innymi pierdułkami. Dużo zamienników. Części oryginalne niestety drogie. Polecam www.tomateam.pl!
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy zachowaniu wysokiej jakości, dobrych osiągów, dobrego wyposażenia i komfortu jazdy ceny są bardzo atrakcyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest OK. Głównie typowe dla modelu usterki: moduł wentylatora nawiewu (nowy 200 pln ale da się naprawić za 5 pln), odklejająca się lampa stop na tylnej szybie, wypalające się maty grzewcze lusterek (grzeją non stop), problemy z klamkami. W silniku zazwyczaj nawalają czujniki temperatury, termostat, sonda lambda.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki benzynowe serii K wymagają uwagi i dbałości. Silnika tego nie wolno wkręcać powyżej 3000 RPM dopuki się całkowicie nie rozgrzeje. Należy często sprawdzać ilość płynu chłodniczego. Również jego marka i stan mogą mieć znaczenie. Zadbany silnik jest niezawodny. Katowany - szybko dostaje awarii uszczelki pod głowicą. Naprawa bywa kosztowna, tymbardziej, że większość mechaników ma marną wiedzę o tych silnikach.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback