Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

Blady, 12 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 400 II Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Z tak dobrym zawieszeniem nie spotkałem się jeszcze w tej klasie. Obecnie jeżdżę Golfem IV generacji ale Golf nawet nie ma w połowie tak dobrego zawieszenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
Inne
3,0
Całokształt
Z czystym sumieniem mogę polecić to auto dla kogoś kto chce podróżować przy niskich kosztach eksploatacji. Ja osobiście chyba bym wybrał Rovera z silnikiem diesla.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto posiadałem 2 lata z instalacją gazową. Niestety minusem tego silnika jest częsta awaria uszczelki pod głowicą, jest wada produkcyjna, kanały olejowe są zbyt blisko kanałów wodnych i w moim przypadku dostawał się olej do zbiornika wyrównawczego. Plusem jest, że naprawa nie jest zbyt kosztowna ok 850 zł. Idealny silnik do gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów super, no może troszkę za długie przełożenia. Przy 180 tyś miałem wymianę sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko oporowe) koszt z wymianą ok. 800 zł na zamiennikach.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ kierowniczy po prostu SUPER - niezniszczalne. Auto jak odsprzedawałem przy przebiegu 220000 tys auto nie miało wymieniane od nowości końcówek drążków kierowniczych, amortyzatorów i przechodziło przeglądy bezproblemowo. Takiego zawieszenia nie znajdziecie w Golfach IV itp. Dziury oraz przeszkody poprzeczne pokonuje rewelacyjnie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK bez zastrzeżeń. Troszkę gorzej do tyłu ale naprawdę przyzwoicie.
3,0
Ergonomia
Środek niestety trochę przestarzały ale ogólnie wszystko pod ręką i nie trzeba szukać przełączników no może poza przełącznikiem elektrycznym opuszczania szyb.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie do przyjęcia choć mogłoby być odrobinę lepsze. Klimatyzacja naprawdę fajnie daje radę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni naprawdę jest pod dostatkiem choć nie ma jej tyle co w Audi A6 C5 ale naprawdę jest jej pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
To najsłabszy element tego samochodu. Do 90 km/h całkiem znośnie, niestety powyżej tej prędkości robi się naprawdę głośno. Ja po pokonaniu trasy 600 km miałem naprawdę dosyć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy maksymalnym obciążeniu (czyli byłem zapakowany na maksa pod sam sufit i włączonej klimatyzacji i przy prędkości ok 120 km/h auto spaliło mi maksymalnie 9,5 litra gazu na 100 km a minimalnie spaliło mi ok 6,8 l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zamienniki części naprawdę w przyzwoitych cenach. Dobrze utrzymany samochód można kupić w dobrych pieniądzach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O zawieszeniu i układzie kierowniczym o kosztach całkowicie zapomnijcie ale niestety do szału was doprowadzą tzw \"głupoty\" czyli usterki z elektryką /miałem notoryczne problemy z autoalarmem/, przepalające się żarówki, samochód po prostu nie lubi wilgoci, pierwszy raz w samochodzie miałem np. usterkę polegającą, że nie mogłem włożyć kluczyka do stacyjki ot takie problemy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek jak wspominałem to napawano spotkacie się z problemem uszczelki pod głowicą

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15

Rover 400 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 400 II Hatchback