Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

Sztefan, 19 lat temu
Silnik 2.0 TD 101KM 74kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 88 tys. km
Rover 25 Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie Rover jest dobrym autem z pięknym wyglądem (szczególnie 3D). Doglądając do nie go nie spotkamy się z niemiłymi niesodziankami. Używając i wymieniając regularnie olej dobrej klasy oraz zalewając dobre paliwo podniesiemy kulturę pracy silnika i zmniejszymy jego apetyt. Jednynie hamulce pozostawiają do życzenia gdyż oryginalnie są montowane z przodu pojedyńcze tarcze a z tyłu bębny. Auto dobrze wyposażone: Wpomaganie, ABS, 2xAirBag, el.szyby, centralny zamek, alarm, wykończenie w drewnie, podgrzwane i el. lusterka czasami klimatyzacja, welur oraz szyberdach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje doskonale, jednakże porównując go do diesli po 2004 roku zdecydowałem się wystawić ocenę "dobrze". Zauważyłem też, że lejąc dobrej jakości paliwo typu Ultimate lub Vpower na które od pewnego czasu permanentnie się przerzuciłem silnik na prawdę pracuje dużo lepiej. To samo dotyczy się oleju silnikowego. Moment obrotowy 240Nm potrafi zaskoczyć nie jednego cwaniaka. W końcu 9,9s do 100km/h nie potrafi uzyskać byle jakie auto ważące 1180kg.
4,0
Skrzynia biegów
Dwójka przy szybkim wrzuceniu od około 3 tyś obr. potrafi zazgrzytać jednakże najprawdopodobniej jest to wina poprzedniego użytkownika który uszkodził synchronizator. Są małe problemy przy wrzucaniu biegu wstecznego (trzeba się nauczyć) ale jest to problem ogólnie znany wśród silników japońskich. Tak japońskich gdyż ten sam silnik był montowany w modelach Hondy Accord i Civic.
4,0
Układ jezdny
W zakrętach trzyma się jak przyklejony ale jest to zasługa dobrych opon o profilu 195/50/15. Jeśli chodzi o amortyzację nierówności jest już trochę gorzej ale na oryginalnych oponach 185/65/14 byłoby bardziej komfortowo. Coś za coś. No i trzeba uważać na wyrwy w drogach bo felga zaraz wędruje do kosza. :( Układ kierowniczy jest w miarę precyzyjny ale nowy Peugot 206 z 2004 r. ma jeszcze lepszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzerzeń zarówno podczas jazdy jak i parkowania. Widoczność jest dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Fotele mogłby być trochę lepiej wyprofilowane bo według mnie słabo trzymają w zakrętach. Brak miejsca na kubek z napojem :(
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nie ma z tym żadnych problemów. Jak na diesla szybko nagrzewa się i daje mojej połowicy dużo radości z gorącego nawiewu w chłodne dni. Szyby rzadko parują a jeśli się to zdarzy można szybko je odparować nie używając przy tym klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lubię samochody 3 drzwiowe bo po otwarciu ich odsłaniają bardzo dużą przestrzeń boczną auta ułatwiając zajęcie miejsca. W środku nawet duże osoby nie mogą narzekać na brak miejsca. Brakuje mi podłokietnika dla kierowcy którego nie ma w wyposażeniu auta nawet za dopłatą ale jest to indywidualna sprawa.
4,0
Wyciszenie
Jeżdżąć do 110 km/h jest bardzo przyjemnie. Silnika i pędu wiatru praktycznie nie słychać. Przekraczając tą barierę od około 130km/h silnik zaczyna dawać znać o sobie i słychać zdecydowany jego pomruk. Takie uroki Diesla. W common-rail jest dużo lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak wspomniałeł na początku przerzuciłem się na najdroższe paliwo na rynku. Ultimate lub Vpower. Jednak tylko pozornie przepłacam gdyż dająć za 1 litr około 30 groszy więcej auto spala mi na 100km 1 litr mniej:) Tak więc po 100km jestem jakieś 2 pln do przodu dostajac przy tym większą kulturę pracy silnika, większy moment i moc, mniej nagarów w silniku i gwarancję jakości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze cieżko będzie kupić auto które posiada takie wyposażenie, taki ekonomiczny silnik i dające taką wygodę i przyjemność z jazdy. Prawdopodobnie moim następnym autem również bedzie MG/Rover.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem Roverem 25 tyś km i jedynym drobiazgiem jaki ulegl uszkodzeniu był mechanizm podnoszący fotel kierowcy, gdyż pękła 1 z dwóch stalowych linek podnoszących zaczepy przy fotelu. Przy odrobinie czasu jestem w stanie sam usunąć tą niedogodność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzeniu uległ miernik masy powietrza (przepływomierz). Uważam jednak, że stało się to z mojej winy gdyż posiadam filtr powietrza K&N który po zabrudzeniu wystarczy wymyć specjalnymi środkami i natłuścić. Z braku wiedzy nałożylem zbyt dużo środka natłuszczającego który skroplił się i osiadł na czujniku przepływomierza uszkadzając go. Jeździć dalej się dało tylko palił więcej i miał mniejszą moc.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 25 Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 25 Hatchback