Auto idealnie spełnia moje oczekiwania. Bardzo ładnie prezentuje się na drodze. Przy umiarkowanym traktowaniu odwdzięcza się bardzo rozsądnym zużyciem paliwa. Gdy potrzeba, potrafi pokazać temperamencik i nauczyć pokory Focusy, Golfy i Astry z silnikami 1,6. Ciężko byłoby mi znaleźć auto, mające tyle uroku w sobie i dające frajdę z jazdy i radość z posiadania. Drobiazgi nie są w stanie popsuć ogólnego wizerunku auta, zresztą które auto pozbawione jest dzisiaj drobnych przypadłości?
Nie ma większego kłoptu z dostępem do części zamiennych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc rozwija równomiernie. Przy jeździe miejskiej wystarczy przy 3 krpm zmieniać bieg na wyższy. Chcąc dynamicznie pojeździć trzeba kręcić do wyższych obrotów. Dla mnie jest to jeden z najlepszych silników 1.4 dostępnych na rynku.
3,0
Skrzynia biegów
Potwierdzam spostrzeżenia innych użytkowników: sporadycznie zdażają się problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego (skrzynia R65). Nie stanowi to jednak dużego problemu.
Przełożenia mogłyby być odrobinę krótsze
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wyważony układ jezdny. Zawieszenie w sam raz na nasze drogi, coś pośredniego między miękkimi francuzami (clio, megane) a autami niemieckimi (tigra, astra). Prowadzi się pewnie i przyjemnie dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w przód i na boki. Wymontowałem środkowy zagłówek (wożę w bagażniku) w celu poprawy widoczności w tył. Trzy zagłówki trochę jednak ograniczały pole widzenia. Na plus należy zaliczyć powiększone lusterka w stosunku do Rovera 200.
4,0
Ergonomia
Rover wymusza dość wyprostowaną pozycję za kierownicą. Dla mnie OK, ze względów bezpieczeństwa jest ona lepsza od półleżącej, jednak fani jazdy na leżąco będą mieć albo za blisko pedały, albo za daleko kierownicę, która ma regulację tylko na wysokość.
Dostęp do przełaczników jest łatwy, wszystko logicznie rozmieszczone, czytelne zegary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W naprawdę trudnych warunkach drogowych, jesienią i wiosną w deszczu, możliwe jest zaparowanie tylnych bocznych szyb. Sytuację ratuje włączenie klimy lub mocniejsza wentylacja. Z moich obserwacji jednak wynika, że w innych autach jest podobnie lub jeszcze gorzej...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wielkość auta, to ilość miejsca w środku jest naprawdę wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
Silnik nie hałasuje zbytnio. Może dlatego, że zagłusza go cicho powarkujący tłumik końcowy od Remusa. Ale on naprawdę delikatnie pomrukuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem naprawdę zadowolony. Miasto zimą: 8.4 - 8.8, miasto latem ok. 8.0, trasa ekonomiczna 6.0, trasa agresywna (do 160km/h, z częstym wyprzedzaniem) podnosi spalanie do 8.1 Jeżdżę na oponach 195/50/15, które raczej nie należą do oszczędzających paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogi jako nowy, przystępny cenowo jako używany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś zaskrzypi, ale to może być winą stanu naszych dróg.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Są to udane auta, których nie trapią jakieś poważne defekty. Źródłem ewentualnych kłopotów może być alternator i rozrusznik (oba włoskie, Magneti Marelli); Przy ostrym traktowaniu zimnego silnika może po jakimś czasie dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą - chociaż problem ten dotyczy raczej aut sprzed 1999 roku, czyli modeli Rover 200 i 400. Później zmodyfikowano konstrukcję uszczelki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]