Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

Golden_Flyer, 12 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeśłi się o neigo dba, potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną pracą i dosatrczyć mnóstwa radości z jazdy.
4,0
Całokształt
Solidny samochód za rozsądne pieniądze. Dla 2/3-osobowej rodziny jak znalazł.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik K kulturą pracy nie grzeszy, ale powyżej 4tys. obr./min. samochód zaczynał ładnie przyspieszać.
3,0
Skrzynia biegów
Sporadycznie występowały problemy z wrzuceniem I biegu (pomagało puszczenie i ponowne wciśnięcie sprzęgła).
4,0
Układ jezdny
Samochód dość nisko zawieszony, świetnie się trzymał w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Niektróym przeszkadzają szerokie słupki przednie, ja nie miałem z tym problemu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Mozę przycisk klaksonu mógłby być jeden, za to większy. Czasami trudno było szybko trafić ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu. Po kilkuset km jazdy bolała mnie prawa noga w łydce, ale to raczej normalny w sytuacji gdy ciało przez długi okres czasu pozostaje niemal w bezruchu. Od pasażerów wiem, iż również z tyłu da się wytrzymać - nawet na długich trasach.
3,0
Wyciszenie
Szum powietrza i odgłos pracującego silnika raczej dobrze słyszalne wewnątrz auta. Warto zainwestować w ciche opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najniższe zanotowane spalanie w trasie wyniosło 5,9l/100km. Później, gdy doinstalowałem klimatyzację, już nie udało mi się powtórzyć tego wyniku - na długich trasach oscylowało w granicach 6.5l/100km. W mieście (Gdańsk) średnio 10l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Be zastrzeżeń. Samochód tańszy od rynkowych rywali, zapewne po części ze względu na fakt bankructwa MG Rover w 2005r. oraz wciąż panujące w naszym społeczeństwie negatywne stereotypy nt. angielskiej motoryzacji (brak części, rzekome calowe śruby, totalna egzotyka, awaryjność). W mej ocenie - jak najbardziej nieuzasadnione! Samochód jak każdy inny (może poza tym, iż bardziej urokliwy, to jednak rzecz gustu), żadnych problemów z zakupem częściami nie doświadczyłem. Większość napraw i czynności serwisowych dokonywałem we własnym zakresie a te, które zlecałem mechanikowi (wymiana rozrządu, przegubu) nie nastręczyły mu żadnych problemów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najpoważniejszą usterką było uszkodzenie grzałki sondy lambda - po minucie od uruchomienia silnik zaczynał się krztusić i nie chciał normalnie pracować dopóki się nie nagrzał. Nowa sonda kosztowała niecałe 200zł, wymiana we własnym zakresie. Druga to pęknięcie pierścienia ABS na jednym z przegubów, wskutek czego od czasu do czasu zapalała się lampka sygnalizująca awarię systemu. Konieczna była wymiana całego przegubu (170zł+100zł robocizna). Trzecia usterka to brak I biegu dmuchawy i związany z tym brak działania klimatyzacji; powód - spalona opornica I biegu dmuchawy. Koszt naprawy wyniósł 2zł (w miejsce spalonej spirali wlutowałem nowy rezystor dużej mocy). Wystąpił również problem z wiązką tylnej klapy (standard w tym modelu - uszkodzenie to, w zależności od tego, ile i które przewody zostały przetarte, może spowodować cały szereg anomalii w układzie elektrycznym R200 i R25); naprawa polegała na przycięciu, dosztukowaniu, polutowaniu i zaizolowaniu uszkodzonych przewodów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 30tys. km nie zanotowałem żadnej poważnej usterki. Wiele osób narzeka na uszkodzenie uszczelki pod głowicą - ja tego nie doświadczyłem. Kluczem do \"sukcesu\" jest nie przekraczanie 3tys. obr./min. dopóki silnik PORZĄDNIE się nie nagrzeje (ze względu na swą \"plastrową\" budowę po nagrzaniu jednostka staje się bardziej zwarta i szczelna) oraz pilnowanie poziomu płynu chłodzącego. Warto tez sprawdzać, czy w płynie nie ma tłustych plam (przeciek oleju przez uszczelkę głowicy). Wcześnie wykryte uszkodzenie jest w pełni \"uleczalne\". Najważniejsze, aby nie dopuścić do przegrzania silnika, gdyż to może doprowadzić nie tylko do odkształcenia czołowych powierzchni bloku i głowicy, ale co gorsza do nieodwracalnych zmian strukturalnych tych aluminiowych komponentów (zmniejszenie twardości).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 25 Hatchback