Ogólnie jest wspaniały i bardzo ładniutki. Model dobrze wyposażony: ABS, SRS, szyberdach - bajer, klima, wspomaganie kierownicy, w kokpicie wstawki a la drewno - ciekawe.
Minus - problem z częściami do tego konkretnego modelu, bo zwykle w katalogach nie jest on dobrze opisany. Nie był w sprzedaży w Polsce, więc wszyscy się dziwią. Auto naprawdę z duszą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na dieselka, jest super. Elastyczny prawie jak benzynki. Około 2000 obrotów słychać jak włącza mu się turbo i wtedy ma kopa. Problem mam tylko niewielki, żeby go rozbujać do tych 2000 obr.
5,0
Skrzynia biegów
Wprawdzie czasem ciężko wchodzi wsteczny i zgrzytnie, ale trzeba się przyzwyczaić do mocnego wciskania pedału sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Jeździ jak po szynach!!! Mam wspomaganie kierownicy więc w zakręty 90 stopni wchodzę jednym paluszkiem. Trochę niski, więc wyższe krawężniki odpadają do parkowania, ale taki już jego urok, coś za coś. Hamulce z ABSem - w porząku.
Komfort
5,0
Widoczność
Rzeczywiście, trzeba się porozglądać z powodu lewego słupka z przodu, ale to kwestia przyzwyczjenia. Jeśli chodzi o widoczność na drodze nocą, to światełka dobrze świecą, a we mgle bardzo lub na ciemnej drodze bardzo przydają się halogeny, które znajdują się pod zderzakiem.
5,0
Ergonomia
Mój roverek jest dokonały. Ergonomia ok. Mam elektryczne lusterka, łatwo się ustawiają. Można ustawiać też kolumnę kierowniczą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problem z ogrzewaniem jest tylko zimą, ponieważ ciepłe powietrze zaczyna dopływać do kabiny po około 25 minutach, czyli można już dojechać do pracy. Natomiast wentylacja dobra, mam klimatyzację fabryczną więc wszystko gra. Szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają wygodnie. Pasażerowie z tyłu nigdy nie narzekali, chociaż rzadko kogoś z tyłu wożę.
4,0
Wyciszenie
Dźwięki wydaje najprzeróżniejsze, ale tak to w dieslach jest, że wszystko w nich trzeszczy i stuka, taka uroda. Mają chyba jakieś inne wibracje niż benzyniaki. No i silniczek charakterystycznie klekocze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel i tak nie pali dużo, no i ropka jest trochę tańsza, więc nie narzekam. Części są dość drogie, nawet zamienniki innych firm. Ale raczej nic się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość pierwsza klasa, cena była ok, bo kupiony w holandii - lekko stuknięty, a części kupione na giełdzie. Wyszło niedrogo jak na takie cacko chociaż początkowo były obawy że wyszło drogo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi nie zawodzą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli wszystko jest wymienione na czas to nic nie zawodzi.