Bardzo pozytywne auto, gdybym miał troszkę więcej pieniędzy to poszedłbym w wersję ze skórą i klimatyzacją.
Wrażenia
5,0
Silnik
gdy silnik się rozgrzeje przyjemnie mruczy, wyprzedzanie jest możliwe już przy 1500 obr/min. W trasie nie trzeba redukować, a i tak ładnie wyrwie do przodu.
4,0
Skrzynia biegów
jedynka i dwójka są mułowate więc w mieście trzeba pokombinować sprzęgłem. Od trzeciego biegu zaczyna się magia jazdy. Idealny moment obrotowy (moim zdaniem) dla III biegu przy 50 km/h, IV-70, V-90. Na drogach krajowych papa się cieszy, na autostradzie tym bardziej
4,0
Układ jezdny
Małym mankamentem jest jazda po drogach które mają koleiny -trzeba pilnować kierownicy bo przednie koła mają tendencję do "szukania" wgłębień.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
troszkę skrzypią elementy plastikowe wewnątrz kabiny. Siedzenia trzymają dobrze i są stosunkowo wygodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brytyjska myśl inżynierska mnie zabiła: można na nogi i szybę dać ciepłe powietrze, a na twarz (w tym samym czasie) chłodne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 185 i z tyłu jeśli chcę usiąść wyprostowany głową ocieram o podsufitkę, na kolana jest dość miejsca.
3,0
Wyciszenie
tylne zawieszenie da się odczuć podczas jazdy. Dieselek też klekocze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa na poziomie 5,6 (50/50 trasa miasto) jest w moim przypadku do przyjęcia. Nie miałem jeszcze z autem problemów pod kątem mechanicznym, jedyne w co zainwestowałem to płyny i rozrząd (pomijam koszt kleju do tylnej klapy, co prawdopodobnie jest związane z tym, że auto było walnięte).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po niegroźnie wyglądającej stłuczce (w tył) woda leje się pod zawiasami do bagażnika -doraźnie można uszczelnić żywicą lub sylikonem, ale na dłuższą metę trzeba zdjąć podsufitkę i odkręcić klapę, i wtedy podziałać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW
[l/100km]