Zawieszenie
: Rewelacyjne trzymanie w zakręcie i pewne prowadzenie. To daje poczucie bezpieczeństwai można czasmi nim poszaleć;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Głowica i układ chłodzenia to wrażliwe części silnika. Nie jeździć na wodzie i nie wlewać badziewnych płynów chłodzących Borygo, Petrygo itp.
Inne
: Węzyk tylniego spryskiwacza jest sztywny i łamie się. Polecam wymienić na sylikonowy ze sklepu akwarystycznego.
4,0
Całokształt
To porządne i solidne auto. Jeśli sie o nie dba i kupi z pewnego źródła, nie zarżnięte, to można nim się długo i bezproblemowo poruszać. Poza tym jak na auto z 1998 wygląda bardzo swieżo i agresywnie, zwłaszcza 3-dzwiowe. No i ten 103 konny silnik daje frajde z jazdy, bo auto małe lekkie i ma kopa. Prowadzi się bardzo dobrze. W sam raz na auto miejskie i na wypady za miasto.
Wrażenia
4,0
Silnik
To typowy silnik Hondy, który lubi wysokie obroty> jak sie go kręci powyżej 4 tys. to idzie jak burza. Do 3 tys. niestety zmula, ale jak na tę pojemność jest zrywny. Czasem aż wciska w fotel.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu. Od czasu do czasu "jedynka" stawia opór, no i ten słynny wsteczny. Ale tak jest niemal w każdym Roverku.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. To auto wchodzi w zakręty jak brzytwa /nie mam opon niskoprofilowych/. Czuje się bezpiecznie prawie jak w sportowym bolidzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka są za małe. Niewiele w nich widać. Do tyłu przyzwoicie. Ale ogólnie jest dobrze. Mnie nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedyny mankament to za mały schowek. Ten pod radiem to też nie powala.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu jest rewelacja. Latem z klimą schładza się momentalnie a zimą grzeje po 2 minutach. COOOOOL lib HOOOOOOOT jak kto woli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę z przodu a tu miejsca dla wysokiego pod dostatkiem. Gorzej z tyłu, ale to nie mój problem;)
3,0
Wyciszenie
Jak ktoś lubi ryk silnika Poloneza to spoko, ale powyżej 4 tyś. obrotów robi się za głośno. Radio nie pomaga.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do ekonomicznych to on nie należy zwłaszcza jak ktoś ma ciężką noge i jeździ od świateł do świateł. za mistem ujdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cene rewelka. Japończyk w brytyjskim wydaniu tylko o połowę tańszy. Przy zakupie zwracajcie jednak uwagę czy był po wypadku i co chlupie w chłodnicy. Jeśli woda, a auto pochodzi np. z Włoch to darujcie sobie zakup. Południowcy nie dbają o auta i zażynają je niestety.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic nie zawodzi. prócz dwóch spalonych żarówek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam problem z rozczelnieniem układu chłodzenia /metaowe przewody i ich korozja/. Tak poza tym wszystko gra.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW
[l/100km]