Jak na seryjny silnik 1.4 trudno wymagać czegoś więcej. Oczywiście, że są lepsze i szybsze motory... ale nie 1.4!!!
3,0
Skrzynia biegów
Hmmm... to jedna z gorszych rzeczy tych autek. Pochodzenie skrzyni z PSA nie wróży nic dobrego. Problemy z jedynką i wstecznym... ale da się z tym żyć.
4,0
Układ jezdny
Bardzo żywotne zawieszenie. Amortyzatory potrafią wytrzymać nawet 200 000km na polskich drogach. Zestrojone mogło by być lepsze. Nie jest źle, ale obciążony znacznie lepiej wybiera nierówności. Skok zawieszenia bardzo dobry.
MG ZR pokazuje jak powinno być zestrojone zawieszenie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i do tyłu bardzo dobra. Duży minus za lusterka zewnętrzna. Za mało w nich widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i we właściwym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmmm... Przy -25st. C. we wnętrzu było zimno i szyby zamarzały od środka. Bez klimatyzacji, w lecie trudno utrzymać odpowiednią temp. Przy poprawnie działającej klimie nie ma najmniejszych problemów.
Nie ma jednak tragedii.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż, to tylko klasa super mini.
3,0
Wyciszenie
Do 3 tyś. obr. jest zupełnie O.Ki. Powyżej tych obrotów jest trochę zbyt głośno... ale to kwestia upodobań.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem przeciwnikiem LPG i choć spalanie nie jest niskie, to da się je znieść.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena jest chyba najlepszy ze wszystkich samochodów dostępnych na rynku. Auto szybkie, dość niezawodne i posiada niesamowitą duszę. Jeśli ktoś przekonał się do Rover´ów, trudno będzie mu odnaleść w innym aucie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rover są dość niezawodnymi autami. Jeśli zwróci się uwagę na kilka spraw (przewody przy zawiasach tylnej klapy, alternator i rozrusznik) i przeprowadza regularnie przeglądy, nie powinno być nieprzyjemnych niespodzianek.
Czemu nie 5!? Bo Rover to nie Toyota.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma jakiś większych problemów. Jedyne co może spotkać to: alterntor, rozrusznik lub uszczelka pod głowicą (to ostatnie zresztą najdroższe).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW
[l/100km]