Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

To!maszek, 20 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 60 tys. km
Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zachorowałem na to autko.Kupiłem je i się niemal że w nim zakochałem. Jest zajebisty, szybki, zwrotny, niezawodny,dystyngowany.Jak nim nie jadę to mógłbym się na niego patrzeć całymi dniami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność,przyspieszenie - jak dla mnie cudowne, silnik lubi wysokie obroty więc go słychać ale mruczy basowo - całkiem miły to pomruk
4,0
Skrzynia biegów
Czasem 1 ciężko wchodzi lecz można sie przyzwyczaić i ją wyczuć, wsteczny lubi wyskoczyć, na zimnym silniku czasem mam problemy z redukcją z 3 na 2 (nie chce wskoczyć).
5,0
Układ jezdny
Wyśmienity - wystarczająco sztywny aby czuć się pewnie w zakrętach, wystarczająco miękki aby nie odbić sobie nerek na naszych dziurawych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Fakt że tylna szybka mała i do tego ten 3 zagłówek ale ja się przyzwyczaiłem, przynajmniej na drodze. Na parkingu jeszcze nie czuję odległości i zostawiam zbyt duży odstęp od inego auta, czy przeszkody.
4,0
Ergonomia
Przełączniki na swoim miejscu, wszystko w/g mnie pod ręką. Punkty odjąłem za brak podłokietnika oraz za zaślepkę zamiast półeczki w miejscu na opcjonalną poduszkę pasażera
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, ostro grzeje w zimie, w lato klima mrozi lepiej niż lodówka :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. mam 185 cm i się mieszczę z luzem nawet w zimie (więcej ubrań), z tyłu za nisko, przy moim wzroście ocierałem głową o podsufitkę ale niższe osoby nie narzekają nawet w trójkę. Za wysokim kierowcą może usiąść tylko ktoś z maks. 160 cm wzrostu
5,0
Wyciszenie
Do jakichś 120km/h cisza (tylko mruczący silniczek i ew. radio), powyżej stopniowo głośniej ale to chyba normalne w każdym samochodzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa : w trasie można zejść poniżej 6 litrów (v=90km/h). W zimie na krótkich trasach, na zimnym silniku i ogrzewaniu średnio 9 litrów.Raz w jednym korku w zimie spaliłem prawie pół baku ale o było przed Wigilią a na drogach w Wawie było piekło ;).Ceny w ASO jak to zwykle bywa odstraszają, ale gdzie indziej trzyma średnią w klasie. Mogą być kłopoty z zamiennikami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego - odstrasza jak na tą klasę (między Polo a Golf-em) ale cena za używanego jest bardzo atrakcyjna. 5 latek za kwotę rzędu 20000pln z mocnym silnikiem i paroma miłymi dodatkami (drewnopodobne wstawki,podświetlana stacyjka, automatycznie ściemniające się podświetlenie wewnętrzne,klima,poduszka,centralny zamek z pilotem,dzielona kanapa,wspomaganie,el.szyby) czego chcieć więcej.Auto ma charakter.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ,odpukać, niezawodnie (4 miesiące eksploatacji).Tylko tylnia wycieraczka mnie denerwuje bo nijak nie mogę jej ustawić żeby zbierała ładnie z szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
8,0
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 200 III