Auto genialne na pierwsze auto. Wyróżnia się zdecydowanie na tle Golfów itp. oklepanych aut.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajny, dynamiczny. Częstą usterką silnika jest padająca uszczelka pod głowicą. Jednak jeżeli o niego dbasz, nie dopuszczasz do przegrzania itd. nie będzie problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok. Biegi wchodzą precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobry na polskie drogi. Nie za twardy, nie za miękki. Zawieszenie bardzo dobrze znosi nasze drogi. Przejechałem nim prawie 50.000 km w zawieszeniu nic nie było trzeba robić.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimą sprawuję się świetnie. Szybko chłodzi latem, zimą bardzo szybko nabiera temperatury z uwagi na aluminiowy blok silnika.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi o miejsce z przodu super. Z tyłu gorzej.
3,0
Wyciszenie
Tutaj największy minus Roverka. Powyżej 4,5 tys. obrotów jest głośno. Jednak to klasa B więc wybaczam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód tani, elegancki, nowoczesny i świeży wygląd, tanie części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto z tego rocznika jest dobrze. Części tanie i dostępne w każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to padnięta uszczelka pod głowicą. Jest to częsta przypadłość tych silników. Zakupiłem auto z tą usterką. Naprawione prawie 2 lata temu. Teraz jest ok. :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]