Układ hamulcowy
: Samochód ma dziesięć lat:ABS,tarcze hamulcowe na cztery koła.Zatrzymuje się bezbłędnie i pewnie a to bardzo ważne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylnia klapa-ślady rdzy wokół zamka i przy zawiasach(minimalnie ale coś już widać)
Układ elektryczny
: Kilka razy oszalały kontrolki od awaryjnych i SRS-u(świeciły cały czas,zgaszenie samochodu i ponowne odpalenie u mnie rozwiązuje problem)
Przeniesienie napędu
: No tutaj to ta skrzynia.
4,0
Całokształt
Autko dynamiczne,zwinne i całkiem ładne.Za te pieniądze rozsądny wybór z niezłym wyposażeniem.A przy okazjii trochę inne od wszędobylskich Golfów i Betek(u mnie dominacja golfów3 i 4 oraz BMW,są fajne ale chciałem coś innego).
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby tylko 75KM jednak na miasto wystarcza aż nadto,jedynie w trasie podczas wyprzedzania czuć czasami brak kilku koników.Lubi wysokie obroty i powyżej 3000tyś.robi się głośny.Ma u mnie plus.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki i dość miękka.Jedyny mankament to wsteczny(wchodzi czasami na raty)i pierwszy bieg czasami oporny ale do wyczucia i przyzwyczajenia.Mogło być lepiej.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi i jest dość twardy co lubię,wspomaganie ok. Na mokrej nawierzchni sprawia wrażenie trochę nerwowego(prywatne odczucie?).Ogólnie bez zastrzeżeń,jedzie jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć.Jest super.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką choć brakuje mu do Audi.No ale niemiaszki pod tym względem są klasą sami dla siebie.Jeden mały minusik za sterowanie szybami z poziomu tunelu środkowego(nieprzywykłem jeszcze).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja wydajna lecz nie wiem jak będzie w zimie z ogrzewaniem.Nie wiem czy ktoś to zauważył ale po deszczu szyby łatwo zaparowują a ich odparowanie nie jest już takie szybkie.U mnie 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niewysoki tak że nie narzekam,jest jak na tą klasę super.Znajomi też nie narzekają choć już nie są tak niscy.W A6 lub Becie7 to się gubię.
1,0
Wyciszenie
No i niestety masakra.Wyciszenie jak pilarka spalinowa przykryta gazetą.Wydałem parę stów na wytłumienie drzwi,tunelu i przegrody jednak było warto bo można słuchać radia.Wcześniej przy 100km było głośno od 130km był jazgot,radio czy rozmowa to było nieporozumienie.Teraz jest limuzyna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie,ceny części itp. nie zaskakują,wiedziałem co kupuję.Poza tym części nie są wcale takie drogie jak mnie straszono a i serwisowanie nie różni się od poziomu innych aut,dostępność części bezproblemowa.Podsumowując cenowo nie zbankrutuję,poza tym auto jeżdzi a nie stoi 300 dni w roku na warsztacie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Golf z podobnym wyposażeniem w tej cenie będzie o 6-8 lat starszy tak że po co straszenie cenami części i tak wychodzi na plus dla Rover\'a.Wykonanie poprawne jak na tą klasę jest kilka fajnych detali rodem z wyższej klasy a przecież to autko to niedroga masówka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Użytkowanie bezawaryjne.Jedynie czasami jakiś plastik zaskrzypi co przy naszych drogach nie dziwi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie odpukać nic poważnego na tyle aby auto unieruchomić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]