Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 II Hatchback

wojtek o, 14 lat temu
Silnik 1.6 GSi 112KM 82kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 200 II Hatchback 1.6 GSi 112KM 82kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nadwozie to największy plus tego auta. 18 lat i zero korozji! Karoseria przestronna i przeszklona, widoczność super. Wnętrze eleganckie z mnóstwem użytecznych bajerów, dobrze wyposażone.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : cewka zapłonowa
Układ elektryczny : podnośnik szyby
4,0
Całokształt
za 4tys auto super wysposażone i eleganckie, mogące pokazać spod świateł niejednemu VW GTi, co potrafi. Po zakrętach również ucieknie niejednej Beemce. Gdyby nie zbyt wyrczący silnik i kilka awarii przy tak małym przebiegu (jedna wyłączyła go z ruchu na dalekiej trasie, przy przebiegu 120tyskm), poleciłbym go z zamkniętymi oczami... Ale auto ma również mnóstwo świetnych stron, dlatego wystawiam ocenę dobrą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zależy co ktoś od niego chce. Silnik bardzo wysokoobrotowy; po przekroczeniu 4,5tys obrotów zaczyna wyrywać, ale tez i hałasować niemiłosiernie. Pseudorajdowcom serce pęknie z radości po przekroczeniu 6tys obr bo silnik idzie dalej jak rakieta, aż do ponad 7tys. Taką ma charakterystykę i już. Więc nie polecam emerytom chcącym sunąć cichutko lub lub osobom dużo podróżującym na długch trasach. Silnik zapala w zimie przy -20st chętnie i szybciutko osiąga temperaturę - to oznaka jego sprawności i udanej konstrukcji. Co do zużycia oleju - mój bierze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo fajna, krótkie skoki lewarka, króciutkie przełożenia. Plus na miasto i na ściganie się, minus - na trasę.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Na oponach 205/15 idzie jak gokart, bardzo zwrotny i pewny. Rewelacja, żadnych słabych stron.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna. Dosłownie akwarium to auto jest
4,0
Ergonomia
Byłoby super, gdyby fotele były lepsze - niżej umiejscowione i dłuższe. Reszta OK. Aaaa, no i te super lusterka - duże, widać w nich wszystko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe ogrzewanie i dobre przewietrzanie kabiny w lecie. Zero minusów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Nie ma słabych stron. Auto przestronne a przecież z zewnątrz nie jakieś ogromne. Kabina jest przestronna, dobrze wentylowana i elegancka, z inkrustacjami z prawdziwego drewna orzechowego (!)
3,0
Wyciszenie
Gdyby nie silnik, dostałby ocenę doskonałą. A ponieważ silnik chodzi jak wiertara - tylko przeciętnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelka - trasa 6-7 litrów, miasto max 9. Gazu - maksymalnie 10 litrów. Ceny napraw śmieszne, ale warto kupić utrzymany egzemplarz bo auto jest skomplikowane (zawieszenie/silnik/inne)
5,0
Stosunek jakość/cena
za 4tys auto super wysposażone i eleganckie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalił się silnik podnoszenia szyby i padła cewka. To trochę za dużo jak na taki przebieg
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
patrz wyżej

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 200 II Hatchback 1.6 GSi 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 200 II Hatchback