Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 II Hatchback

ReFLeX, 14 lat temu
Silnik 1.4 GSi/Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 200 II Hatchback 1.4 GSi/Si 103KM 76kW 1990-1995 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dynamiczny silnik i obszerna kabina oraz ogromny bagażnik (po lifcie wszystko było juz mniejsze).
5,0
Całokształt
Świetny samochód - gdyby nadal był produkowany w takich rozmiarach jak mój kanciak, to chętnie kupiłbym go znowu. Wygodny, obszerny, dynamiczny i oryginalny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo zrywny silniczek - 103 KM przy masie nieco ponad 1000 kg, to aż nadto. Ruszanie z piskiem opon zdarzało się często, gdy się zapomniałem, że jadę moim roverkiem. Silnik dość elastyczny, przy 3000 obr./min jakieś 107 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu nawet po nastu latach użytkowania. Żadnych problemów z wrzucaniem wstecznego, choć parę razy wyskoczył...
4,0
Układ jezdny
Autko jedzie pewnie, nie ma niespodzianek.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka i przeszklony tył (hatchback) robią swoje.
4,0
Ergonomia
Jak na połowę lat dziewięćdziesiątych, to nawet bardzo dobrze. Ostatnio oglądałem sporo minivanów, więc nie dam 5... :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w porządku, wentylacja potrzebowała jednak trochę czasu, by poradzić sobie z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja z przodu, z tyłu dobrze, choć parę centymetrów szerokości więcej i jazda z dwoma fotelikami i dobrze zbudowaną osobą dorosłą byłaby komfortowa również na długich trasach. Ogólnie i tak bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Cóż, nie miałem maty wygłuszającej komorę silnika, więc nie było najlepiej. Słychać było mocno silnik powyżej 100 km/h, pęd powietrza powyżej 110 km/h. Na plus całkiem przyjemny pomruk silnika, ale nie każdy to lubi i w długiej trasie może być męczące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa było bardzo dobre, potem z biegiem lat zrobiło się przeciętne. Ceny części akceptowalne - myślę, że maksymalnie około 15-20% droższe od cen aut współczesnych. Prosta konstrukcja (może poza silnikiem) nie powinna przy naprawach sprawić problemów mechanikom (mnie nie sprawiała, ale ja nie jestem mechanikiem :)).
5,0
Stosunek jakość/cena
Rover sprzed liftingu - niedoceniany (zresztą jak honda concerto, której jest wierną kopią)!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto solidnie zmontowane, z całkiem przyzwoitych części, więc usterkowość nie była dla mnie problemem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po około 180 000 km sprzęgło padło (280 zł w InterCarsie), alternator siadał pod obciążeniem (50 zł używka). Wydech rdzewiał i wymieniony też mniej więcej przy tym przebiegu (coś koło 180 zł za element), rura kolektora - 160 zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 GSi/Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 II Hatchback