Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 II Hatchback

fr3sh, 14 lat temu
Silnik 1.4 GSi/Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 200 II Hatchback 1.4 GSi/Si 103KM 76kW 1990-1995 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik typu K jest fantastyczny. Daje wielką frajdę z jazdy. Dowodem tego niech będzie choćby fakt wykorzystywania go jako podstawową jednostkę nowych Caterhamów. Obecnie jego rolę zajęła mocniejsza wersja 1.6.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z pracą alternatora (niedostateczne ładowanie)
Inne : Problem z uszczelkami
Karoseria : Karoseria podatna na korozje
4,0
Całokształt
Rover tej serii na rynku wtórnym kosztuje obecnie do 5000zł. Za tą cenę to prawdziwa okazja. Zadbany egzemplarz powinien się spisywać świetnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnikowi 1.4 Si mocy zdecydowanie nie brakuje. Sprint do setki trwa nieco ponad 10 sekund nawet w leciwym egzemplarzu. Elastyczność wzorowa. Ciągnie prawie jak diesel - na wyższych biegach można jechać już od 1,2tysiąca obrotów. Niestety silnik należy do głośnych. Powyżej 3tys w kabinie robi się nieprzyjemnie.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna! 150000 na liczniku a biegi ciągle wchodzą lekko i przyjemnie. Skrzynia o dziwo nie złapała też nadmiernych luzów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość wysokie i miękkie co powoduje nieprzyjemne przechyły na boki podczas ostrego pokonywania zakrętów. Przy spokojnej jeździe gwarantuje miłe \"kołysanie się\" na wybojach i żadnych gwałtownych podskoków. Rover nadrabia też bardzo precyzyjnym układem kierowniczym i lekkim, miejsko zestrojonym, hydraulicznym wspomaganiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa. Duże powierzchnie szyb i równo poprowadzona linia. Spore lusterka i nieco kanciaste nadwozie bardzo pomagają. Można parkować dosłownie na milimetry.
3,0
Ergonomia
Przeciętna ergonomia. Brakuje nieco schowków i podłokietnika kierowcy. Wszystkie przełączniki znajdują się w wygodnym położeniu. Lampka oświetlenia wnętrza umieszczona w centralnym punkcie podsufitki nieco irytuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa. W zimie już minutę po starcie można spokojnie przymierzać się do zdjęcia czapki. Przy temperaturach koło -15 pełne nagrzanie samochodu trwało koło 5 minut co jest rewelacyjnym wynikiem. W lecie bez klimatyzacji nawiew nie pomoże, ale to standard.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest wielkości Focusa, Astry etc i ma porównywalną do nich ilość przestrzeni w środku. Z tyłu mogą jechać wysokie osoby. Nie polecam podróży powyżej 100km z trzema osobami na kanapie. Poniżej tej odległości nikt się nie skarżył;)
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie zdecydowanie zbyt słabe jak na hałas wytwarzany przez silnik. Przy spokojnej jeździe bez zarzutów. Powyżej 3tys obrotów robi się jednak nieznośnie. Powyżej 4tys nie słyszy się własnych myśli.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie lubi krótkich dystansów i pali jak smok gdy ostrzej się go traktuje. Podczas jazdy w mieście w godzinach szczytu spalanie nie ma szans zejść poniżej 8l/100. Przy ciężkiej nodze 10l i więcej. Na trasie podczas normalnej jazdy (nieco wyprzedzania i ok. 100km/h) pali w granicach 6-6,5l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej. Za parę tysięcy złotych otrzymuje się naprawdę dobrze zrobiony samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik serii K jest bardzo niezawodny. Tak samo większość podzespołów mechanicznych. Kuleje za to jakość elektryki oraz wszelkich ciągów z płynami. Należy sprawdzać stan rur doprowadzających płyn chłodniczy, hydrauliczny oraz stan wszelkich uszczelek. Regularnie serwisowany egzemplarz nie powinien sprawiać większych kłopotów mimo wieku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadbany, serwisowany egzemplarz nie będzie sprawiać większych problemów. Należy być szczególnie wyczulonym na wszelkie wycieki płynów i objawy źle działającej elektryki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 GSi/Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 II Hatchback