Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 II Coupe

Rhos, 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 200 II Coupe 2.0 Turbo 200KM 147kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak jechałem nim pierwszy raz, czułem się jakbym siedział w zasadzie na rakiecie...auto bardzo lekkie,bardzo mocne,bardzo szybkie:)i do tego nie pali jak smok,żyć nie umierać:)No i szpera - super!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Brzydki i drogi problem...
Inne : jakość wykończenia - przy tak wyjątkowym aucie oczekiwałoby się wyjątkowego wykończenia...
Silnik : czujnik ciśnienia oleju - ile razy można wymieniać taki drobiazg?
4,0
Całokształt
Gdyby nie jakość wnętrza, plastików i korozja dałbym maks.Za stosunek ceny do wartości zdecydowanie należy się 5 - za grosze dostajemy auto szybsze od bardzo wielu nowych,nawet sportowych aut, przy tym nieźle wyposażone( u mnie abs,wspomaganie,elektryka, więc bez szału,ale nie brakuje egzemplarzy z klimą i poduszkami)i posiadające (moim zdaniem) piękną,klasyczną linię nadwozia.i do tego wiatr we włosach na zawołanie...:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Największa zaleta tego auta - bardzo mocny,elastyczny,praktycznie z każdych obrotów idzie żwawo i dynamicznie,a powyżej 4000rpm/min turbo wkracza do akcji pełną parą,głowa przykleja się do zagłówka, 100km/h jedziemy po ok. 7s(mierzone wielokrotnie) a uśmiech nie schodzi z twarzy:)zamyka licznik(240km/h) bez większego trudu,200km/h to jest moment. Naprawdę fantastyczny silnik.Do tego spalanie utrzymuje sięna rozsądnym poziomie - w cyklu mieszanym(miasto - głównie poza godzinami szczytu+trasa w proporcji 70:30) pali mi 10-11 litrów a nogi lekkiej nie mam.w długiej,dynamicznej trasie(140-160km/h, wyprzedzanie itd) wziął 9,5litra - uważam, że jak na moc i osiągi bardzo przyzwoicie.kultura pracy - przy szczelnym wydechu jest super,nie ryczy,nie trzęsie,chodzi cicho i spokojnie.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem ciężko wchodzi wsteczny.zregenerowałem wybierak drążka zmiany biegów - wszystkie biegi do przodu wchodzą jak po szynach,wsteczny czasem trzeba wrzucić 2 razy.minus za zbyt długi seryjny lewarek.
5,0
Układ jezdny
W zasadzie nie mam zastrzeżeń.prowadzi się pewnie i płynnie,jeździłem nim też po torze i w opinii wielu doświadczonych kierowców jest bardzo przewidywalny i szybki.Ogromna w tym zasługa seryjnej w wersji turbo szpery - coś wspaniałego. doskonale poprawia trakcję w zakrętach i ułatwia szybką jazdę, dostarczając przy tym mnóstwo frajdy i przyjemnych odczuć z prowadzenia.REWELACJA! Dla mnie sprężyny mogłyby być sztywniejsze,w bardzo szybkich zakrętach czuć małe przechyły.Choć taka charakterystyka dodaje komfortu na naszych dziurawych drogach,dzięki czemu auto swobodnie nadaje się na codzień i nie męczy w trasie, więc trudno uznać to za wadę,stąd 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam go prawie dwa lata,nie zdarzyło mi się błędnie ocenić odległości przy parkowaniu, nie muszę się wychylać na skrzyżowaniach, żeby coś dojrzeć - jest super,widok jak z wieży obserwacyjnej
4,0
Ergonomia
włącznik świateł awaryjnych po lewej głęboko pod kierownicą - to minus.po ciemku zawsze chwilę szukam regulacji stopnia podświetlenia wskaźników.poza tym - bezbłędnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma klimy - w lato szału nie ma.jak dach jest zamknięty to przy 30 stopniach jest w aucie po prostu gorąco.jak dach zdejmiemy słońce praży niemiłosiernie w twarz,ale wentylacja się poprawia.generalnie warto kupić wersję z klimą.Ogrzewanie grzeje jak czajnik,przy -20 jest cieplutko i przyjemnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175cm wzrostu i 95kg wagi.miejsca dla mnie jest pełno, pasażer z przodu jedzie również jak w buisness class:) z tyłu cudów nie ma,ale 2 przeciętne dorosłe osoby wchodzą bez problemu,na krótkim odcinku wiozłem z tyłu nawet 3 osoby i dramatu nie było:) problemem jest linia dachu,wysokie osoby po prostu mają mało miejsca na głowę,na szerokość i na nogi miejsca nie brakuje(auto rejestrowane na 4 osoby).Bagażnik jak na klasę auta spory - 2 osoby pakują się na luzie,przy odrobinie ograniczeń da się zapakować w 4 os nad morze - czego chcieć więcej od coupe?
2,0
Wyciszenie
To jedna z największych wad Rovera Coupe - drzwi bez ramek,dach targa - to generuje szumy.zwłaszcza gdy po latach uszczelki nie są już w najlepszej kondycji.świst wiatru powyżej 150km/h znacząco utrudnia rozmowę,choć do 200km/h jeszcze słychac co pasażer mówi:)generalnie dobre audio wskazane:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już pisałem przy ocenie silnika, nie mam najmniejszych zastrzeżeń do spalania tego auta - w mieście pali między 10,3-10,5 przy normalnej jeździe do 12-12,5 przy ostrzejszym traktowaniu.przy katowaniu na torze spalił 20l/100kmh, co też uważam za niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt,że jeździł 6 godzin z pedałem w podłodze,2 bieg do odcięcia,3 bieg do odcięcia,hamowanie i od nowa:)Ceny części wbrew obiegowej opinii bardzo przystępne - klocki 120 zł, tarcze 170zł,wahacz(sworznie niewymienne niestety) koło 100zł, komplet do rozrządu to ok 150zł(nie jest wymagana wymiana pompy wody),gumki w zawieszeniu po kilkadziesiąt złotych,także bardzo przystępnie.amortyzatorów jeszcze nie wymieniałem,nie mam pojęcia ile kosztują, ale nie spodziewam się dramatu:)Problemem jest zaufany mechanik - mój obecny stopniowo naprawia błędy poprzednich.nie każdy to auto zna(w zasadzie niewielu) nie każdy to auto chce serwisować.pomijając już rzeszę zwyczajnych partaczy, na których trafić w Polsce nie trudno.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.jeśli trafi się egzemplarz bez rdzy i z klimą - BRAĆ!!!:) naprawdę zadbane i doinwestowane egzemplarze z końcówki produkcji kosztują ok 8-9tyś zł,a do tego czekają na nabywców miesiącami...nie bać się - brać powtarzam!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie odmówił posłuszeństwa. stał 3 tygodnie - odpalił za pierwszym razem.mróz -20stopni - odpalał bez problemu.padła mi turbina - uważam,że z winy poprzedniego właściciela,który lał do niego olej mineralny(sic!niestety dowiedziałem się o tym miesiąc po zakupie,nie wpadłem na to,żeby o takie oczywistości pytać,a jednak...).Kupiłem dosyć zaniedbany egzemplarz(patrz wyżej...),musiałem wymienić wahacze z przodu,tarcze+klocki na obie osie,końcówki drążków, linki ręcznego, gumy stabilizatora,termostat no i standardowo olej,filtry, plyny,rozrząd,pasek klinowy.Faktury na części mam na ok 2300zl,robota wyszła pewnie drugie tyle albo nawet więcej. ktoś powie sporo, ale ja za to auto zapłacićłem w kwietniu 2011 uwaga - 3800zł...:)więc uważam,że od strony mechanicznej dużych nakładów ten samochód nie wymaga.czeka mnie jeszcze sprzęgło,po zakupie mechanik mówił, że jest słabe,przejechałem dotąd 16000km i dalej chodzi świetnie,może jeszcze posłuży.w moim egzemplarzu wylazła korozja,nadkola+próg od strony pasażera.za to daję minus, warto jednak zaznaczyć że samochodów znajomych z forum to nie dotyczy...wydaje mi się, że mój egzemplarz bity nie był,sprawdzałem wnikliwie elektronicznym miernikiem lakieru zanim go kupiłem,śruby nie odkręcane,lampy i szyby oryginalne...ale kto wie,kto wie...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza padniętą turbiną z ewidentnej winy gamonia, który miał to auto wcześniej usterek poważnych brak.Bierze sporo oleju,nie wiem, czy nie czeka mnie głowica...poza ubytkami na razie objawów nie ma,więc zakładam, że tak musi być:)norm producenta nie przekracza:P z drobiazgów padł termostat.maglownica ma luz,ale nie cieknie, więc póki co nie wymieniam.wymieniałem też czujnik ciśnienia oleju,drobiazg(29zł),ale groźnie wygląda(świeci lampka oleju na czerwono).padł już 3x,zamówiłem oryginał z Anglii(58zł),może to wyleczy skutecznie problem.Ciśnienie trzyma równiuteńko, więc jeżdżę bez stresu z tym.warto mieć na uwadze,że mam egzemplarz z początku produkcji,w dodatku zaniedbany przez poprzedniego właściciela.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 II Coupe