Samochód przerósł moje oczekiwania, obawy związane z zasięgiem i ładowaniem okazały się bezzasadne. Bateria 41 kWh pozwala mi na przejechanie prawie 370 km (322 przejechane +47 pozostało), to mój rekord przy temperaturze 18-19. W zimie do 250 km. Ładownie w garażu 1 lub 2 razy w tygodniu zajmuje mi mniej czasu niż tankowanie paliwa gdzie trzeba podjechać na stację, jest nawet mniej problematyczne niż ładowanie telefonu który chce się nosić w kieszeni. Poza tym komfort, cisza, zdalna klimatyzacja i przyspieszenie dostępne natychmiast niezależnie od obrotów silnika. Samochód miał być 2 autem w rodzinie a okazał się pierwszym, spalinowym Fordem jeździmy rzadko. Brakuje mu tylko gniazda szybkiego ładowanie CCS i z tego powodu nie nadaje się na trasy ponad 500 km, krótsze podróże nie są problemem bo ładowanie prądem AC jest szybkie 22 kW np. jeden postój 0,5 godz. = 75 do 90 km zasięgu. Jeśli chodzi o ładowanie to trzeba kupić Wallbox bo standardowa ładowarka 230V 2,3 kW ładuje nawet ponad 20 godz. natomiast 3 fazowa 11kW 4 godz od zera do pełna. Ważna jest nie tylko moc ale i sprawność 69% przy 2 kW i 92,2% przy 11 kW
Wrażenia
5,0
Silnik
92 KM elektrycznego to odczucie ok 130 KM spalinowego
5,0
Skrzynia biegów
Największa zaletą skrzyni biegów jest jej brak :)
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
"Tani" odgłos zamykania drzwi, klamki tylnych drzwi to nie porażka tylko sabotaż, konstruktorzy chcieli coś zepsuć i trafiło na klamki.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Kierownica zbyt poziomo, brak regulacji wysokości fotela
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośny nawiew powietrza ale może dlatego że nic innego nie słychać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tył mniej przez baterię a wystarczyło o 1-2 cm podnieś sufit nad tylnym siedzeniem aby dla osób 185+ nie było problemu. Bagażnik z tył duży ale brakuje tzw. Frunka z przodu na kable i inne drobne rzeczy
Ładuje z fotowoltaiki i jeżdżę całkowicie za darmo, płacę jedynie parę złotych tygodniowo na myjnię
4,0
Stosunek jakość/cena
4 gwiazdki całokształt/cena, 5 gwiazdek zasięg/cena co w przypadku elektryków jest bardzo ważne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami zacina się ładowanie z gniazda siłowego ponieważ przy fotowoltaice może być za wysokie napięcie ale na szczęście nie jest to częste. Wysiadają sprężyny i łożyska gniazda amortyzatorów które są z lżejszego Clio.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie prądu dla silnika R90 92KM 68kW
Średni zasięg
323km
Średni maksymalny zasięg
330km
Średni minimalny zasięg
270km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
370km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
4,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
2,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania