Auto uważam za bardzo udane i kompletnie niedocenione więc można je bardzo tanio nabyć. \"Legendarne\" problemy silnika 3,0 dci jakoś mnie ominęły - nigdy temp. wody nie wzrosła do połowy wskaźnika, itp. Prawdopodobną przyczyną problemów z tym silnikiem może być fakt, że przy wymianie albo wyjęciu wtryskiwacza musimy najpierw spuścić wodę z układu chłodzenia- bo inaczej wleje się do cylindra !! Ale czy ktoś czyta serwisówki ?? przed otworzeniem maski silnika, po co ?! A potem mamy problemy ....
Wrażenia
5,0
Silnik
Tylko na wolnych obrotach słychać diesla, ale po przekroczeniu 1400 obr/min brzmi pięknie. Jedna drobna awaria podciśnieniowego sterowania turbosprężarki nie zepsuje mojej opini. Silnik jest cichy i oszczędny. Moje min. zużycie oscylowało wokół 7 litrów co przy tej masie samochodu oraz wymiarach uznaję za bardzo dobry wynik.
4,0
Skrzynia biegów
Jest więcej niż dobra, ale koniecznie trzeba wymieniać olej i nie zwracać uwagi na to co mówią w serwisie!!!
5,0
Układ jezdny
Poza wybijającymi się gumami belki stabilizatora - żadnych problemów- zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę standardowe opony o rozmiarze 245/45 R18. Pomimo niskiego profilu jeździ się bardo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie fantastyczna, ale moja żona mówi, że ma problemy z parkowaniem, stąd moja ocena tylko dobra.
5,0
Ergonomia
Jest Fantastyczna, zwłaszcza dla ludzi nie znoszących mnóstwa przycisków jak w niemieckich samochodach. Sterowanie komputerem i radiem bajecznie proste - jak czytam opinie o skomplikowanym sterowaniu nawigacją, radiem itp. to od razu wiem, że piszący te brednie nawet nie siedział w tym aucie albo pracuje dla niemieckiej prasy - a oni ze wszystkim mają problemy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała - najlepiej świadczy o tym fakt, że sterowanie wentylacji jest najmniej używane - nastawiasz 19,5 stopnia w trybie automatycznym i zapominasz o problemie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeszcze nie siedziałem wygodniej, sterowanie fotelem z przodu fantastyczne - zwłaszcza, że siedzi się wysoko !! i wygodnie. Z tyłu mnóstwo miejsca nawet dla mierzących powyżej 190cm. Najlepiej obserwować miny wsiadających pierwszy raz do tego auta- bezcenne.:) Ilość schowków- fantastyczna, w podłokietniku woziłem chyba ponad 30 płyt cd.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre i docenimy je na dłuższej trasie kiedy wyjdziemy z auta nie zmęczeni. Bez podnoszenia głosu można rozmawiać przy 200 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że auto pomimo swoich rozmiarów pali mało. Nigdy nie udało mi się przekroczyć 9 litrów, chociaż nie jeżdżę wolno. Przy nie przekraczaniu 110 km/h (2000 obr/min) udaje się przejechać 100 km na 7 litrach co przy masie 2 ton razem ze mną uważam za sukces.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto uważam za bardzo udane i solidnie zmontowane. Po tylu latach użytkowania nic nie piszczy i trzeszczy:) a rzeczą najbardziej hałaśliwą w tym samochodzie są drobiazgi w skrytce :))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem go w Niemczech w 2007 roku i do tej pory jest w naszej rodzinie, obecnie ma 220 tys. km i największy wydatek to wymiana paska rozrządu - raz na 200 tys, oraz awaria sterowania turbosprężarką - drobiazg. jak na wiek oraz przebieg wystawiam ocenę dobrą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I jak czytam w niemieckiej prasie o problemach z automatycznym ręcznym - to ogarnia mnie śmiech przez ..... Tyle lat użytkowania i nie miałem problemu- chyba jakiś inny jestem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 dCi 180KM 132kW
[l/100km]