Silnik dość dynamiczny wysoka kultura pracy, nad wyraz cichy (może to zasługa wygłuszenia smochodu). 150 KM jest wystarczającą mocą, pomimo dość dużej wagi samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, choć jak na auto w tej cenie powinna pracować ciut precyzyjniej (chodzi w szczególności o wrzucanie biegu pierwszego i wstecznego).
5,0
Układ jezdny
Po prostu bez zarzutu !!!
Komfort
4,0
Widoczność
Mam drobne zastrzeżenia do lusterka wstecznego, które troszkę zasłania widoczność przy skręcie w prawo (można się do tego przyzwyczaić, ale znowu: za tą kasę ?), poza tym jest OK (nieodzownym jest jednak czujnik cofania, biorąc pod uwagę długość samochodu).
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu. Może wyłącznik ESP jest dziwnie schowany, ale zakładam, że producent, który ogromny nacisk kładzie na bezpieczeństwo założył, iż kierowca będzie z niego korzystał niezwykle rzadko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto to salon. Zastanawiam się czy się nie przeprowadzić :)
5,0
Wyciszenie
Jestem pełen podziwu dla Renault. Nie sądziłem, że można osiągnąć taki efekt wyciszenia w dieslu. BRAWO!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Jeśli kogoś stać na auto za ponad 180 tysięcy złotych to nie liczy pieniędzy przy dystrybutorze. A poza tym to mam porównanie do Astry II mojej żony (1,7 CDTI). Spala o 2 litry średnio więcej, ale waży bez mała drugie tyle, silnik ma 55 KM więcej a o miejscu już nie wspominam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem tak - 183 tys. zł (tyle kosztuje w salonie auto w mojej wersji) pewnie nie zapłaciłbym (bo nie mam:)). Ale biorąc pod uwagę pieniądze, które ja za niego dałem, to fenomenalnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory usterki nie dały mi się we znaki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję ocenę tylko dobrą, gdyż dwa razy miałem problemy z komputerem (raz nie zapalił a raz wysłał mnie do serwisu). Jednak zdaniem specjalistów spowodowane to było faktem, iż auto długo stało i nikt nim nie jeździł (w pierwszym przypadku czysto elektryczny błąd przepustnicy, w drugim zapowietrzony układ paliwowy) - kupiłem samochód z fabryki, po testach - auto zeszło z taśmy w 2003 r, a ja je kupiłem z przebiegiem 31 km!!! (słownie: trzydzieści jeden km). Wobec powyższego, biorąc pod uwagę ogólne, bardzo dobre opinie o tym silniku (2,2 dCI - montowany m.in. w Lagunie) daję ocenę dobrą.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 150KM 110kW
[l/100km]