Ktoś nie wie o czym pisze… Samochód posiada bardzo wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia usterek, które nie są tanie w naprawie. Nawala głównie elektronika i jak to wszyscy pasjonaci nazywają „drobne pierdoły”.
Usterki które wystąpiły w trakcie eksploatacji naszego samochodu na dystansie 10 000km:
– zbiornik płynu chłodzącego (pęknięty)
– termostat
– wiązka wentylatorów chłodnicy
– urywające się linki i plastiki podtrzymujące szyby na prowadnicy (3x)
– gałka do sterowania lusterkami
– pęknięty uchwyt schowka
– pęknięte trzymanie kubków
– szalejące lusterka elektryczne (samoprzestawianie się)
– brak reakcji na składanie lusterek
– palenie się bezpieczników w tempie wyścigu F1
– nie działające spryskiwacze xenonów (tak na zmianę, raz jeden raz drugi, z powrotem ten pierwszy)
– przewody prowadzące płyn do wycieraczek
– problemy z diagnostyką zawieszenia – tył (chrupanie) – 4 warsztaty i 3 stacje diagnostyczne, 1 ASO – nie wskazały przyczyny
– rozrusznik,
– alternator,
– akumulator,
– pękające wężyki podciśnień
– karta raz reagująca raz nie (pewnie zależy od pogody…)
– częste chwilowe komunikaty o usterkach których nie ma (walnięte czujniki)
– łuszczący się materiał kokpitu
– duże zakłócenia w odbiorze radia
– zepsuty przycisk zamykania i otwierania drzwi (przód, tył)
– czujniki parkowania – padają w tempie wystrzelonej serii z kałasznikowa
– rozsypujące się w rękach wiązki elektryczne
– uciążliwe światełka przy drzwiach i gdzie się da…
Z plusów (abym nie był posądzony o złośliwość):
+ antykorozyjnie bardzo dobrze zabezpieczone podwozie
+ plastikowo/aluminiowa karoseria
+ układ kierowniczy
+ wygodne pokonywanie nierówności
+ spalanie (jak na ciężar)
Zaznaczam, że samochód był serwisowany na bieżąco w ASO Renault, posiadał pełną dokumentację (elektroniczna zgadzała się z wpisami do książek) i potwierdzony przebieg 120 000 km, bezwypadkowy. W momencie kupna samochodu wszystko działało… do samochodu włożyłem dwukrotną wartość. Samochód dla osób posiadających dużo czasu, worek pieniędzy, ubezpieczenie astance i auto zastępcze.
Równy konkurent Renault Laguny.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie
2,0
Stosunek jakość/cena
Gorsza bym nie dał
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo awaryjny
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ehhh... co więcej napisać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
[l/100km]