Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

neon2909@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super dynamika i oszczędność. Wcześniej chciałem kupić żonie coś w stylu Aygo,C1,107. Praca silnika trzycylindrowego w tych autach powoduje że karoseria i całe wnętrze trzęsie się. Tu jest jak w średniej klasie. Super.
5,0
Całokształt
Wiele elementów karoserii z plastiku. Zero korozji. Bardzo dobre rozwiązanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry silniczek. W tym nadwoziu i masie auta dostępny moment obrotowy i moc aż przewyższam potrzeby kierowcy. trochę hałaśliwy ale w końcu to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę krótkie 1 i 2 ale na trójce można jeździć od 20 km/h do 60 km/h. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie bez haczeń i zgrzytów.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to typowe zawieszenie francuskie ( czyli miękkie ). Zestrojone jest sztywno ale dobrze wybiera nierówności. Auto nie "wykłada" się na zakrętach. Prowadzi się bardzo pewnie bez względu na prędkość. Tylne zawieszenie przy komplecie widzów ( 4 osoby ) trochę miękkie. Warto założyć gumy dystansowe pomiędzy sprężyny.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Duże boczne lusterka ułatwiają obserwację.
5,0
Ergonomia
Pierwszy raz jeżdżę autem z zegarem na środku deski. Świetne rozwiązanie. Wszystko bardzo czytelne i dobrze rozmieszczone. Jedyny dyskomfort to sięganie do pasów. słupek na którym są pasy jest daleko i trzeba się "nawiercić" na fotelu aby je sięgnąć. Posiadam wersje z dwoma fotelami z tyłu zamiast kanapy. Rewelacja !!!!!!! Możliwość komponowania wnętrza, przesuwania i szybkiego składania foteli niezależnie jeden od drugiego to niedoceniany potężny plus. Samochód poprzez to jest bardzo wszechstronny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mimo że manualna działa świetnie. Bardzo szybko wyziębia wnętrze. Możliwość i mnogość przełączania nawiewów na poziomie samochodu średniej klasy. Przydałyby się uchylne szyby z tyłu pojazdu. Ja jednak z tyłu nie siedzę i nie odczuwam potrzeby posiadania tego :-). Nawiew nie jest dokuczliwie hałaśliwy ale bardzo wydajny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzięki możliwością przesuwania siedzeń na tylnym rzędzie auto jest bardzo przestronne. Nawet osoby wysokie mogą podróżować wygodnie i komfortowo. Wszystko niestety odbywa się kosztem bagażnika ale zawsze coś za coś. Kierowca bez względu na gabaryty znajdzie dogodną pozycję za kierownicą. Kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie ale to nie problem. Bardzo dobrze rozwiązany system przesuwania siedzeń.
5,0
Wyciszenie
Posiadam silnik 1,5 DCI i jest on odrobinę hałaśliwy. Nie przeszkadza to jednak w rozmowie w środku pojazdu i nie jest zbyt dokuczliwe. Gdyby na własną rękę pokusić się o wyciszenie przedniej grodzi i maski byłoby rewelacyjnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To wielki plus tego auta. Spalanie na poziomie 4,5 litrów miasto przy bardzo dynamicznej jeździe do 3,5 na trasie to nie problem. Jest niesamowicie ekonomiczny. Serwis nie należy do najdroższych pod warunkiem że olej i wszystkie filtry zakupisz sam na własną rękę. Zalecam wymianę oleju co 10 tysięcy. Eksploatując silnik w warunkach miejskich olej szybko traci swoje właściwości smarne. Wymiana filtra powietrza koszmarna z przeciwpyłkowym też nie ma lekko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto sprowadzone z Francji. Dosłownie, psie pieniądze za super autko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń i usterek. Zona eksploatuje auto a jeździ bardzo dynamicznie i agresywnie. Dobrze że tego nie czyta. Dostało bym mi się :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń i usterek. Zona eksploatuje auto a jeździ bardzo dynamicznie i agresywnie. Dobrze że tego nie czyta. Dostało bym mi się :-)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo II Hatchback 3d