Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

RS fun, 13 lat temu
Silnik 1.6 16v 133KM 98kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.6 16v 133KM 98kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bezspornie zawieszenie to najlepszy punkt tego auta. Na co dzień jeżdżę, kilka razy droższym autem klasy premium, które w szybkich zakrętach jest bez szans do Twingo RS. Kiedyś nawet myślałem, że mój Mercedes ma coś nie tak z zawieszeniem, bo po dłuższej jeździe Twingolem, jak się przesiadłem do Mercedesa to jakoś mi pływał w zakrętach :)
5,0
Całokształt
To moje drugie Twingo. Te samochody albo się kocha, albo nienawidzi. Ja kochałem już I generację, stąd też kiedy pojawiła się możliwość zakupu II w wersji RS nie było zaskoczenia, bo wiedziałem, czego spodziewać się po tym aucie. Poza tym Twingo RS nie jeździ aż tyle, co Mini S, czy Abarthów. Samochód lubi zaskakiwać, zwłaszcza w trasie kierowców o wiele droższych samochodów. Można stwierdzić, że Twingo RS to pewnego rodzaju zabaweczka. U mnie na co dzień jeździ nim żona, ale nie ukrywam, że jak tylko mogę, to jej go podkradam (nawet w trasy). Za to wymiana filtra oleju to czysta masakra (trudny dostęp - duży silnik w małej komorze silnika). Mechanicy rzucają kluczami i mięsem :) Ale da się go wymienić
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dostaje 5, chociaż tak właściwie, to powinien dostać 4+, bo ma wrażenie, że trochę mocy jeszcze by się przydało. Ciągnie równo od dołu, nie protestuje na 5 biegu nawet przy 45 km/h. U góry brakuje trochę fajerwerków, ale broń boże nie ma co narzekać. Może jest to efekt braku turbo, ale z drugiej strony czego nie ma to się nie zepsuje :) Pewien brak mocy widać przy większych prędkościach, ale mam tu na myśli prędkości nie za bardzo dozwolone na polskich drogach. Silnik lubi wysokie obroty, to widać i do tego trzeba się przyzwyczaić; tak naprawdę cała zabawa zaczyna się od 4,5-5 tyś obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
U mnie przeciętna - trzeba się przyzwyczaić, że trochę \"haczy\", ale nie ma też co narzekać. W końcu to tylko Twingo, gdzie widać rządy księgowych. Skrzynia fajnie krótko zestopniowana. Bardzo przydaje się na centralnie umieszczonym obrotomierzu lampka wskazująca, kiedy zmienić bieg na wyższy. Na biegach I-III jest to przy około 6,5 tyś obrotów, na IV - 7 tys. (170 km/h), a na V nie sprawdzałem :)
5,0
Układ jezdny
Najlepszy punkt samochodu, zwłaszcza jak ktoś weźmie zawieszenie CUP + opony 205/40/17. Ten samochód kocha wąskie kręte, zwłaszcza górskie, drogi. Przyznam, że nie miałem samochodu, który tak lepiłby się do drogi. Nie jedna o wiele droższa fura próbowała się już w zakrętach, ale była bez szans. Przy ostrym wejściu w zakręt ma się uczucie, że samochód trochę \"przechyla się na oponach\", ale to tylko złudzenie, bo kapcie nawet nie piszczą.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma co narzekać. Auto krótkie, więc i problemów z cofaniem brak. Wysoko się siedzi, więc z przodu i z boku wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Nie ma co narzekać. Z drugiej strony pamiętajcie, że to tylko Twingo, chyba najtańsza osobówka w gamie Renault. Fotele mają dobre trzymanie boczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak większej ilości materiałów wygłuszająco izolacyjnych powoduje, że po nagrzaniu silnika nawet przy najniższej temperaturze chłodzenia z nawiewów leci ciepłe powietrze. Ale w takich sytuacjach jest klima automat. Przy gorących dniach klima na Low i na maxa daje przeżyć bez problemu. Na grzanie zimą nie ma co narzekać, zdecydowany postęp do Twingo I.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma sporo miejsca wewnątrz. Jest mały ciałem i wielki duchem. Ja przy blisko 1,9m nie narzekam. Z tyłu przy max odsuniętych fotelach tylnych bardzo dużo miejsca. Moja mama twierdzi, że wysiada się wygodniej, niż z Mercedesa Coupe.
2,0
Wyciszenie
Źle, bo jest głośno, zwłaszcza od 120 km/h. Ale nie jest też tragicznie, da się przeżyć. Widać oszczędność księgowych. W Twingo I w trasie po każdym 200 km musiałem robić przerwę, bo mózg protestował. Tu nie ma takiego problemu, ale trzeba się przyzwyczaić. Z drugiej strony Twingo II RS to nie jest samochód dla wapniaków. Jak komuś przeszkadza, to niech nie kupuje. Skoda też jest dla ludzi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ile wlejesz, tyle spali :) W mieście spokojnie da się zejść poniżej 9l wskazywanych przez producenta. Realne wartości to 7-8l. W trasie mniej, choć przy dynamicznej jeździe czasami trudno zobaczyć różnicę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto kupić, ale nie w cenie katalogowej. Ja kupiłem w okazyjnej cenie. Uważam, że nowe auto na pewno nie jest warte ponad 50 tys., chociaż konkurencja i tak jest jeszcze droższa. Sporo do życzenia pozostawia także ASO Renault. Począwszy od sprzedawców, a skończywszy na serwisie. Jak dla mnie pełna amatorka i brak profesjonalizmu. Jak ktoś ma możliwość, to niech ich unika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo II Hatchback 3d