Bardzo fajny mały rozbójnik, dający sporo frajdy z jazdy. W dodatku za całkiem rozsądne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 133KM ładnie rozpędza auto, choć do prawdziwego szczęścia przydałoby się min. 20KM więcej.
Pocieszające, że jest elastyczny i ochoczo przyspiesza autko już od 2,5-3 tyś obrotów.
Daje się kręcić do niemal do 7tyś. Szkoda ,że moc wraz z obrotami przyrasta liniowo i o solidnym \"kopie w plecy\" możemy zapomnieć.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą \"krótko\" i w miarę precyzyjnie, fajnie przy tym klikając. Kilka razy zgrzytnęło przy dynamicznej zmianie z 2 na 3.
Jak dla mnie dźwignia zmiany biegów jest trochę za długa.
5,0
Układ jezdny
Posiadam wersję CUP.
To prawdziwy majstersztyk.
Auto prowadzi się jak gokart po szynach.Pomaga przy tym bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
W próbach slalomowych i na torze bije na głowę większość sportowych i sporo mocniejszych aut.
Na nierównych drogach też nie jest źle. Jest twardo, ale można przeżyć. Niestety trzeba zwracać uwagę na felgi i opony o profilu 195/40/17
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobra, siedzi się wysoko. Niestety za wysoko:(
Osobiście wolałbym siedzieć niżej, nawet kosztem widoczności.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie wszystkiego na desce jest proste. Obsługa jest zatem intuicyjna.
Całość deski spasowana dobrze ,nic nie skrzypi.
Centralnie umieszczony obrotomierz z shift light,em, to wisienka na torcie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa wzorowo. Podobnie system nawiewów i ogrzewania.
Fajny gadżet w postaci przycisku \"dobra widoczność\"
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto z zewnątrz jest niewielkie. Jednak w środku jest zaskakująco przestronne. Swobodnie ,nawet na dłuższej trasie, pojedzie nim czterech 2-metrowych koszykarzy. To dzięki mobilnym(niezależnym) 4 fotelom.
Nawet większa konkurencja z segmentu B, może o tym pomarzyć.
4,0
Wyciszenie
Po przekroczeniu 4tyś obrotów robi się głośno, powyżej 6 tyś, zaczyna się jazda:)
Silnik ma dość przyjemne brzmienie, choć mogło być lepiej.
Brak nadkoli potęguje uczucie hałasu,a jazda po wodzie daje wrażenie ,że do środka wlewa się woda.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
100% miasto zimą (silny mróz),krótkie odcinki 3-4km, dynamiczna jazda i poniżej 10 l/100km. Jak na 133 koniki z wolnossącej 1.6 - jest dobrze.
W trasie, przy prędkościach 120-140 -7,8 l
a przy 90-100 - 6,7 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
To najtańsze 133 KM na rynku. Cena za jeden koń poniżej 350 PLN !!!
Stosunek cena/fun z jazdy najlepszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 133KM 98kW
[l/100km]