Dostałem, co chciałem! Zanim kupiłem Twingo RS, testowałem i dokładnie oglądałem inne auta i oczywiście można kupić takie, które mają \"coś\" lepszego,ale nie znalazłem żadnego idealnego. A tu jest jeszcze cena. A i funkcjonalność. Dla mnie trafienie w 10!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje ładnie i ma sporo mocy, ale czuje się pewien jej niedostatek. To w końcu RS. Fajnie kręci się w górnym zakresie, ale o dziwo całkiem żwawo przyśpiesza już od 2000obr. Jakby miał małe turbo jak 500 Abarth, należało by się 5+.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to jedna z lepszych części tego samochodu. Przełożenia są krótkie podobnie ja droga ich prowadzenia i wchodzą dokładnie i z charakterystycznym dla sportowych układów klikiem.
5,0
Układ jezdny
A to jest najlepsza część tego samochodu. W wersji CUP, zawieszenie jest twarde, co daje niesamowita przyczepność na zakrętach i prawie zerowe przechyły. Sprawuje się zdecydowanie lepiej niż w 500 Abarth i da się na nim jeździć nawet na co dzień po naszych dziurawych drogach. Jedyne na co trzeba uważać to nisko profilowe 17\" koła, ale jak ktoś już się nauczył wcześniej to nie będzie miał z tym problemy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na współczesne, mocno zabudowane samochody bardzo dobra. Pozycja za kierownicą jest dość wysoka, nawet po obniżeniu fotela co sprzyja rozglądaniu się. Ale dla mnie to nie najważniejsza rzecz.
4,0
Ergonomia
Choć jestem przyzwyczajony do większej ilości gadżetów za kierownicą, to do jazdy po mieści nic mi tu nie brakuje. Wszystko jest na swoim miejscu i nie wymaga szukani, ani studiowania instrukcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dział jak trzeba. Zwłaszcza zimą cieszy jak samochód szybko się rozgrzewa. Automatyczna klima pilnuje porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu zaskoczony będzie każdy, kto nigdy nie siedział w środku. Miejsca jest po prostu dużo. Są tylko cztery fotele, ale za to wszystkie regulowane niezależnie. Możliwość przesuwania tylnych pozwala albo usadzić dwie na nich dwie rosłe osoby(i bagażnik nie jest wtedy mniejszy od tego w Mini), albo wsadzić dzieciaki i cieszyć się całkiem sporym miejscem na zakupy. Oczywiście fotele się składają i przewracają niezależnie, co daje kolejne możliwości zagospodarowania przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho jak jedzie się wolno i przyjemnie głośno jak dociśnie się do podłogi. Silnik ma rasowe brzmienie i miło go się słuch. Nie polecam jednak wypuszczania się Twingo RS w długie trasy, bo nie został stworzony do połykania setek kilometrów na autostradzie. Powyżej 100km/h zaczyna być głośno, nawet na V biegu. Można nim jechać 200km/h, ale po godzinie takiej jazdy głowa Wam pęknie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic coby mnie zaskoczyło, może i zaskoczyło na +. Spalanie benzynowego silnika 1,6 (133KM)w mieście przy ciężkiej nodze na poziomie 9l, jak dla mnie jest bardzo dobre. Spodziewałem się nawet 12, ale w sumie Twingo jest lekki, więc jest dobrze. W trasie jechałem tylko raz, zimą i wyszło 8l. Ale to było pierwsze 300km tego samochodu, co też nie jest bez znaczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Już wspominałem o cenie. Z cennika wyszło prawie 56000 za auto z niemal wszystkimi opcjami dodatkowymi. To i tak dużo mniej mniej niż 500 Abarth czy Swift Sport Nie wspomnę o Mini czy np DS3 albo MiTo. A jeszcze wynegocjowałem prawie 10000 rabatów!!!.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze 2000km upłynęło i nic. I to nie jest w cale takie oczywiste. Wiem co przeżywają moi znajomi ze swoimi zabawkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu to samo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 133KM 98kW
[l/100km]