Silnik
: Wystarczająco mocny od samego dołu silnik w połączeniu z dobrą skrzynią i hamulcami oraz twardym zawieszeniem daje poczucie bezpieczeństwa i niezłą frajdę z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wymiana sworzni wahaczy i koncówek drążków po zakupie
4,0
Całokształt
Mały samochód z dużymi możliwościami adaptacji wnętrza i mocnym silnikiem. Wady: plastykowe wnętrze, brak komputera pokładowego, niezbyt wygodne i krótkie siedzenia, hałas przy wyższych prędkościach, spalanie nieco za wysokie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sądziłem, że podobnie jak w dieslu, silnik z turbiną nie będzie chciał pracować do chwili jej włączenia, a tu miłe zaskoczenie - ciągnie w całym zakresie obrotów, ale od 3000 obr. po prostu wyraźnie szybciej. Dźwięk kosiarki jednak nie zachwyca. Podniosłem moc do 120 KM, dzięki czemu frajda z jazdy jest jeszcze większa.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłoby być lepiej, ale generalnie skrzynia nie przeszkadza kierowcy, a wyraźne kliknięcia przy włączaniu biegów są miłym dodatkiem.
4,0
Układ jezdny
Jest twardy, na dziurach nawet zbyt twardy, z drugiej strony jazda po górskich serpentynach to czysta przyjemność.
Komfort
3,0
Widoczność
Po Multipli każde auto pod tym względem będzie co najwyżej przeciętne.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, jedynie wkurza mnie automatyczna klimatyzacja, która "rządzi się" jak szara gęś nawiewami, itd. Bardzo dobrze oceniam obsługę przesuwania i składania tylnych foteli dostępną zarówno od środka jak i od bagażnika. Dzięki temu, jeśli coś nie wchodzi do bagażnika, to nie muszę wchodzić do środka, by przesunąć czy złożyć siedzenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi, jak powinna, ogrzewanie też działa dobrze, jedynie denerwuje mnie brak kontroli nad poszczególnymi elementami instalacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochód jest bardzo dobrze dzięki przesuwanym i niezależnie pochylanym oparciom tylnych siedzeń. Jeśli ktoś zamierza tym samochodem jechać nawet na wakacje w trzy osoby, to spokojnie się zmieści. Bagażnik, po przesunięciu foteli do tyłu, jest niestety niewielki.
2,0
Wyciszenie
Niestety powyżej 100 km/h hałas mocno narasta, a dłuższa jazda z prędkościami 130-140 km/h mocno męczy. Przy otwartym szyberdachu jazda 100 km/h jest już uciążliwa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik kusi do dociskania gazu i wtedy niestety sporo pali. Dobrze, że założyłem LPG. Poza paliwem i kilkoma drobiazgami wymienionymi po zakupie innych kosztów jeszcze nie miałem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem małego samochodu z dużym wnętrzem i niezbyt dużym, ale mocnym benzynowym silnikiem. Rozważałem zakup Alfy Romeo Mito 1.4 min. 120 KM i Mazdy 2 1.5 105 KM, ale były droższe i ciaśniejsze w środku, choć niewątpliwie ładniejsze. Mitsubishi Colt 1,5 109 KM był trudno osiągalny i podobnie do Renault plastykowy w środku.
Kupiłem więc ośmioletnie Renault z polskiego salonu z przebiegiem 64 tys. km. Na dojazdy do pracy i wypad do rodziny od czasu do czasu w zupełności wystarcza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie wymieniłem sworznie wahaczy, drążki kierownicze, świece i przewody zapłonowe. Od tego czasu przejechałem 8 tys. km bez żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
[l/100km]