Przed kupnem czytałem opinie i szkoda że nie trafiłem na taką jak ta. Ten model Renault-a trudno nazwać autem - może lepiej pasuje stwierdzenie auto miejskie z podkreślenim na miejskie. W salonie zwróciłem uwagę na strasznie kiepskiej, jakości wykończenia z plastiku. Niestety to niewszystko po odebraniu auta i przejechaniu 100km wyszły pierwsze wady np.: niewygodne fotele, złe rozmieszczenie przełączników sterowania szybami, schowek - jeżeli na miejscu pasażera ktoś siedzi to otwarcie schowka jest dużym wyzwaniem, informacje wyświetlane na wyświetlaczu np.: liczba kilometrów, licznik dzienny, itd. – są słabo czytelne, miejsce z przodu po stronie pasażera delikatnie mówiąc nie wygodne, wyciszenie auta – brak nadkoli powoduje, że wszystkie kamienie z drogi walą w karoserie - hałas okropny, a jak to będzie ładnie potem rdzewiało, kiedy kamienie odbiją lakier. Wada ta wychodzi dopiero przy jeździe po mokrej nawierzchni np.: po śniegu i deszczu, kiedy woda naniesie drobne kamienie na jezdnię. Co ciekawe nadkoli nie można dokupić!
W trakcie odbioru przy instruktażu mówią abyś nie przekraczał 3500 obrotów – wszystko fajnie, ale pewne wersje nie mają obrotomierza :) – wersja Twingo z obrotomierzem to wydatek 6000zł więcej. Żeby było jasne to nie kupiłem najtańszego modelu.
Jeżeli chcesz kiepskie auto za wcale nie małe pieniądze to polecam Twingo – ale wcześniej zrób jazdę próbną tylko nie po autostradzie gdzie nie ma żadnych drobnych kamyków. Wybierz zwykła drogę.
Na koniec dobra rada, jeżeli chcesz kupić tanie, małe auto bez tych wad wybierz – Skodę fabię lub Clio. Płacisz 3000zł więcej, ale masz autko tak samo wyposażone, które spełni twoje oczekiwania - wiem, bo miałem Clio i mam Fabie – niestety potrzebowałem kupić szybko jeszcze jeden samochód i popełniłem błąd.
Na koniec zalety, tak to autko ma kilka zalet: niewielkie wymiary wiec wszędzie się zmieści i łatwo nim manewrować, całkiem ładny wygląd (kwestia gustu), b.dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, pomimo małych wymiarów wygodne miejsca z tyłu i wystarczający bagażnik – jak na takie autko.
Wrażenia
3,0
Silnik
trochę słaby ale tego można było się spodziewać - do miasta OK, na trasę się nie nadaje
3,0
Skrzynia biegów
na razie ok
3,0
Układ jezdny
na razie ok
Komfort
5,0
Widoczność
faktycznie świetna
2,0
Ergonomia
przełączników sterowania szybami – przełączniki są tak niewygodnie rozmieszczone, że trudno się nimi posługiwać (zbytnio przesunięte do tyłu)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
na razie ok - kiepskiej jakości plastiki pokręteł wentylacji
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy wystarczająco, dla pasażera z przodu gdy ktoś siedzi z tyłu mało i pod bardzo niewygodnym kątem, dla osób siedzących z tyłu zaskakująco dużo
1,0
Wyciszenie
ze względu na brak nadkoli 1, jadąc po drodze suchej gdzie nie ma kamieni wszystko ok, ale jeżeli popada i naniesie kamienie hałas spory - brak możliwości dokupienia!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Źle - przede wszystkim ze względu na to że za 3000zł więcej można mieć znacznie lepsze auto
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 58KM 43kW
[l/100km]