Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

WTQ, 16 lat temu
Silnik 1.2 58KM 43kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.2 58KM 43kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : W środku dwa razy większy niż na zewnątrz!!!
5,0
Całokształt
Prędzej Nowe Twingo zostanie okrzyknięte autem kultowym niż jakiekolwiek inne auto w tej klasie. Mówię to z pełną odpowiedzialnością; po półrocznej pielgrzymce po salonach dostępnych w Polsce marek mam bowiem pełną skalę porównania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo cichy, elastyczny i zaskakująco żwawy. Stworzony do poruszania się po mieście. Poza miastem pozwala na swobodną jazdę i wyprzedzanie, jednak 135 km/h to kres jego "sportowych" możliwości - dalsze rozpędzanie nie ma sensu...
3,0
Skrzynia biegów
Idealna do tego silnika, tego rodzaju auta i jego przeznaczenia. Uznania dla konstruktorów!
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie tego auta to naprawdę wielka frajda, zwłaszcza dzięki pewnemu układowi jezdnemu tego samochodu. Rozstaw osi i szerokość auta gwarantują dobre zachowanie na naszych drogach. Drobny minus za nie dość wyciszone nadkola, przez co drażniące są efekty dźwiękowe wewnątrz auta (dudnienie) przy pokonywaniu przeszkód poprzecznych. Uwaga! Najtańsza wersja (Access) ma inny od mojego układ kierowniczy. Proszę nie kierować się tą opinią przy zakupie tej wersji samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Super lusterka boczne! Duże, o odpowiednio zaprojektowanym kształcie pozwalają mieć pełną kontrolę nad sytuacją za nami. Cienkie słupki, duża, wyprofilowana szyba zapewnia świetną widoczność z przodu. Doskonałe światła!
5,0
Ergonomia
Wszystko tam, gdzie być powinno. Intuicyjna obsługa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spodziewałem się zupełnie czegoś innego, mianowicie szybkiego nagrzewania się auta i słabej wentylacji. Tymczasem wentylacja jest wyśmienita, ale samochód nagrzewa się wolno. Nie przejeździłem nim jeszcze zimy, ale jak na tą porę roku wydawało mi się, że grzać będzie znacznie szybciej. Pożyjemy, zobaczymy...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystkie dobre cechy starszego brata zachowane! W środku naprawdę dużo większy niż na zewnątrz. Cały obecnie oferowany w salonach segment "B" chowa się przy przestrzeni i funkcjonalności wnętrza Nowego Twingo, o konkurentach z właściwego segmentu np. Panda nawet nie wspominając. To trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć.
5,0
Wyciszenie
Po prostu cicho. Może dlatego tak drażni dudnienie, gdy najedziesz na poprzeczną przeszkodę na drodze. Nawet przy dużych prędkościach hałas nie przeszkadza, a dochodzące do nas dźwięki to głównie odgłosy toczenia kół i dźwięki opływu powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno to jeszcze ocenić, bo auto jest ledwo dotarte...
4,0
Stosunek jakość/cena
To nie jest tani samochód. Co prawda wersja Access jest cenowo zbliżona do Pandy, ale jej zakup to nieporozumienie z powodu braku wspomagania. Warto kupować wersje od Authentique w górę. Auto odwdzięcza się doskonałą jakością wykonania i cechami eksploatacyjnymi opisanymi wyżej. Nie każdemu może to jednak rekompensować wydatek kilkadziesiąt procent wyższy niż za auto konkurencji...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Komentarz jak wyżej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Komentarz jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo II Hatchback 3d