Samochodzik idelany na miasto dla 4 osób. Da radę również na trasie, ale weźmie max 3 osoby z bagażem. Dostarcza dużo przyjemności, jeżdzi fajnie, nie sprawia kłopotów
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,2(60kM, 8-zaworowy) oceniam bardzo dobrze. Nie oszukujmy się: to nie rakieta... ale do bardzo sprawnej jazdy w mieście wystarczy. Na światłach zbiera się aż miło- bardzo dynamiczny na 1-3 biegu, potem bardziej wołowaty. Taka jego natura. Na trasie nie można nim szaleć - trzeba się rozpędzić do ok. 120km/h i sunąć na 5 - wtedy najbardziej oszczędny i cichy. Oczywiście jest głośny, gdy ktoś próbuje wyciskać 140km/h, ale to kres jego możliwości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przyzwoita. Czasem haczy, ale podejrzewam, że to kwestia nawyków i manewrowania drążkiem. Ogólnie nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Daję średnią 4 z dwóch powodów. Jeżeli chodzi o komfort jazdy to dałbym 5: jeździ mięciutko i komfortowo jak to francuz. Przy dużej prędkości pewnie trzyma się drogi (polecam wersję bez wspomagania, bo w mieście i tak niewiele daje, a na trasie nie czuć drogi), szeroki rozstaw i 13´ koła robią swoje - nie czuć prędkości i jedzie się bez wysiłku. Za to 3 bym dał za tępe działanie układu kierowniczego (mało precyzyjne) i za nadmierne wychylanie się na ostrzejszych zakrętach (ale to wynik miękkich nastawów zawieszenia)
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu dużo mówić: trzeba samemu wsiąść i zobaczyć. Ktoś napisał - widzoczność jak w IMAXie - podpisuję się pod tym. Ponadto pionowy tył ułatwia parkowanie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia zadawalająca: może trochę za krótkie siedziska w fotelach, ale jak się ma 190cm to chyba normalne. No i ten modyfikowalny bagażnik: to też trzeba sameu zobaczyć...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętne. W lecie brak klimy wynagradzają duże przednie szyby - po otwarciu czujesz się jak w kabrio... toutes proportions gardees ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
DOSKONAŁA!!! Ciężko uwierzyć, że w tak małym samochodzie wygospodarowano tyle miejsca! A w dodatku ta przesuwana i składana tylnia kanapa... tylko w Hondzie Jazz widziałem lepsze rozwiązanie.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne. Najłatwiej dostrzec to patrząc na nie obłożone materiałami wyciszającymi słupi wewnątrz auta. Ale jak się kupuje najtańszy samochód z palety Renault, to nie ma co narzekać. Taki jego urok i basta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kwestia sposobu jeżdzenia. Rozumiem że są i tacy którzy wycisną i ponad 8l/100km. Ja jeżdząc spokojnie osiągam następujące wyniki (aż trudno uwierzyć, że w trasie ten samochodzik może palić tyle co diesel):
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 30.000zł nie znajdziecie lepszej oferty. Za 2 poduszki powietrzne, przesuwaną kanapę i elektryczne szyby w Yarisie musiałbym zapłacić 39.000zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje: przy ekstremalnych temperaturach trochę trzeszczą plastiki, ale to raczej kwestia rozszerzalności termicznej dosyć twardych wykładzin(kwestia gustu - ja tam lubię twarde plastiki). Poza tym nic się nie dzieje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Standardowe wymiany płynów podczas przeglądów. Wybijają się gumki stabilizatora i zużywają się amortyzatory, ale to raczej wynik koszmarnie dziurawych polskich dróg (a szczególnie w Warszawie). Poza tym okresowe wymiany żarówek, klocków i tarcz hamulcowych - standard, o którym nie warto wspominać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]