Bardzo dobry samochód dla osób o nieprzesadzonych oczekiwaniach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,2, 8 zaworów. Bardzo dobra elastyczność na wysokich biegach. Równa praca. Z doświadczeń innych użytkowników (również Clio) wynika, ze silnik jest bardzo trwały.
4,0
Skrzynia biegów
Latem bardzo dobrze, miękko, bez oporów, precyzyjnie. W zimie niestety problemy z włączeniem jedynki i dwójki (po rozgrzaniu defekty znika). Z tego co wiem w tego typu skrzyniach to normalny problem, który nie wpływa w istotny sposób na ich żywotność.
5,0
Układ jezdny
Autem jeździ się wygodnie, chociaż konstrukcja zawieszenia jest bardzo prosta. Można mieć pewne zastrzeżenia do stopnia jego utwardzenia, ale dzięki temu można się poczuć, jak w dużo większym samochodzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wg mnie po prostu doskonała, w każdą stronę. Niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na problem słupków przednich, które w pewnych sytuacjach mogą pogarszać widoczność. Można się do tego przyzwyczaić bez większego wysiłku.
5,0
Ergonomia
Przesuwna kanapa (o 17cm), która umożliwia zwiększenie bagażnika. Możliwość regulowania kąta nachylenia oparcia na tylnych miejscach (niezależna dla każdego pasażera). Po całkowitym rozłożeniu foteli i kanapy 2 osoby mogą śmiało spać w tym samochodzie (w wersji z dachem panoramicznym - po prostu rewelacja). Dostępność przełączników poprawna. Jedyne zastrzeżenia budzą włączniki tylnego światła przeciwmgielnego i ogrzewania szyby.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy odparowywaniu szyb mogłoby być trochę lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Mam wrażenie, że z tyłu jest więcej miejsca na nogi niż z przodu.
5,0
Wyciszenie
W wersjach po 2000 r. jest zupełnie dobrze. Nie można porównać TWINGO do MEGANE, ale jak na takie małe i lekkie autko jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwo w normie (książkowo). Przeglądy co 30 000km (około 500zł z wymianą oleju). Sama wymiana oleju, najlepiej co 15 000 - koszt 198zł w autoryzowanym serwisie (Olej 5W/40 Elf + filtr + usługa). Na rynku jest bardzo dużo zamienników różnych części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe TWINGO nie jest tanim autem, ale daje bardzo dużo radości. W wersji Expression ma całkiem sporo dodatków, np. zmienne elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i lusterka (także ogrzewane), centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku, dwie poduszki powietrzne w systemie SRP. Warto zwrócić także uwagę na drobiazgi, np. tarcze hamulcowe (przód) wentylowane, dwustronny ocynk (12 lat gwarancji na blachy), pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikami, sygnalizacja dźwiękowa niezapiętych pasów kierowcy i włączonych świateł.Ciekawa lista opcji: za niewielką dopłatą (1000zł) dodatkowo dwie boczne poduszki i ABS (1000zł). Wspaniała opcja: dach panoramiczny otwierany elektrycznie (1500zł) z roletkami osobno dla każdego pasażera.
Jeśli do tego dodać dobra jakość materiałów to naprawdę warto takie autko kupić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam doświadczeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam doświadczeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]