Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Dżejkop, 10 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW 1996-2007 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
4,0
Całokształt
Swoje twingo kupiłem rok temu, kosztowało niecałe 2tys. zł i stwierdzam, iż za te pieniądze ciężko o lepsze miejskie auto. Jest o lata świetlne przed cienkim czy też matizem. Lepiej się prowadzi, przyśpiesza, ma lepsze wyposażenie i lepiej wygląda. Jeśli upolujemy fajny egzemplarz to będziemy zadowoleni. Podstawą jest dobre oglądnięcie budy bo lubi sobie po latach zgnić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosta jednostka bez wodotrysków, po przebiegu 260tys km nie było z nią żadnych problemów. Spalanie oleju nie zauważalne. Twingo przy swojej lekkiej budzie i z tym silnikiem, zbierało się nie najgorzej. Silnik żwawo zbiera się do pracy już od niskich obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko i stosunkowo precyzyjnie. Mimo 260tys. km na karku chodziła bez zarzutów. Czasem przy szybszej zmianie 3 zgrzytnie, ale to sporadycznie.
3,0
Układ jezdny
Twingo jest dość szerokie i na zakrętach trzyma się nie najgorzej (jak na miejskie auto), kierownica bez wspomagania nie stanowi problemu. Kreci się łatwo i przyjemnie. Zawieszenie nie lubi dziur, krakowskie drogi mocno dają się we znaki kierowcy i pasażerom. Elementy gumowe nie grzeszą trwałością.
Komfort
5,0
Widoczność
Wnętrze to największa rewelacja! Duża czołowa szyba, wąskie słupki A i do tego wielkie okna boczne. Widać wszystko i wszystkich. Wersja z roldachem zapewnia wrażenia niczym jazda cabrio ;)
3,0
Ergonomia
Kierownica jest pod dziwnym kątem... nie wiem czemu tak sobie wymyślili to inżynierowie, ale przypomina to trochę jazdę dostawczakiem... Fotele są małe, dla kobiety dobre ale przy moich 180cm wzrostu już nie. Przełączniki są tam gdzie ich się spodziewamy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaskakująco dobrze, w zimę jest ciepło już po chwili, a latem otwierany dach jest wybawieniem od upałów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Auto wielkości pralki a miejsca tyle co w salonie. Kierowca nie łapie pasażera za kolano podczas zmiany biegów. Nikt się łokciem nie uderzy. Z tyłu kanapa jest wąska, ale miejsca na nogi dzięki przesuwaniu jest mnóstwo. Nad głowami trochę mniej. Ale i tak nie ma co narzekać
3,0
Wyciszenie
powyżej 100km/h jazda przestaje być przyjemna. Silnik zaczyna wyć a dźwięk opływającego powietrza świszczy w uszach. W mieście nawet spoko, silnika na wolnych obrotach prawie nie słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taniocha, tańszego w utrzymaniu samochodu nie ma, jak chcemy taniej to tylko skuterem albo tico. Hamulce na przód 100zł komplet, drążki po 30zł. Elektroniki tyle co kot napłakał, więc nie ma co się psuć
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś tam pierdoły typu drążek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja korozja korozja... chyba najgorsze co dopada ten samochód. Rdza zżera głównie dół. Progi w moim przegniłe były na wylot. Podłoga dość mocno zeżarta. Rdza chwytała już klapę bagażnika i przednie błotniki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo I