Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Aeturnus, 12 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW 1996-2007 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest większy w środku niż na zewnątrz
4,0
Całokształt
W tej kategorii nie wyobrażam sobie nic lepszego - auto ma swoje wady ale jest poza konkurencją dla wszystkich matizów seicent itp. pod względem silnika i przestronności kabiny. Żeby tylko nie ta belka...
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.2 60km dynamika naprawdę zadowalająca, dość dobrze ciągnie od niskich obrotów, a jak sie nie boimy gazu przycisnąć to i przyspieszać potrafi, choć podkreślam - jak na 1.2 60km.
3,0
Skrzynia biegów
Bez większych problemów, jednakże trzeba \'nauczyć się\' wrzucać piątkę a jedynka też wchodzi z oporem gdy auto się jeszcze toczy.
4,0
Układ jezdny
Znowu, jak na tak małe auto dziury tłumi dość dobrze, drogi też się w miarę trzyma. Kierownica chodzi lekko mimo braku wspomagania.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki troche zasłaniają ale oprócz tego widoczność świetna i do przodu i do tyłu.
3,0
Ergonomia
Do centralnego wyświetlacza trzeba się przyzwyczaić, w mocnym słońcu nie było widać na nim kompletnie nic, dopóki nie zrobiłem przełącznika umożliwiającego samodzielne rozjaśnianie i przyciemnianie. W środku nie ma żadnego oświetlenia, brakuje też zamykanego schowka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie bardzo szybko robi się ciepło ale wentylacja miewa pewne problemy z odparowaniem przedniej szyby i nie jest w stanie wysuszyć akurat tego fragmentu bocznych szyb przez które patrzy się w lusterka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to miejsca jest niesamowicie dużo, zarejestrowany jest na 4 osoby i w tyle można naprawdę wygodnie jechać, przy maksymalnym odsunięciu tylnej kanapy można z tyłu posadzić faceta 180 cm i nie brakuje mu miejsca na nogi, z głową już trochę gorzej ale też o podsufitkę nie trze.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać dość wyraźnie ale nawet na wyższych obrotach dzwięk nie jest dokuczliwy jak to często bywa w mniejszym jednostkami. Przy prędkościach autostradowych prowadzenie rozmowy jest już jednak mocno utrudnione.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadowala się śmiesznymi ilościami paliwa - w cyklu mieszanym wychodziło mi 5,5l/100km teraz gdy jeżdżę więcej krótszych odcinków po mieście dochodzi do 6, w trasie napewno poniżej 5 można by zejść
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostałem go w prezenecie od ciotki więc ten stosunek wynosił by coś koło nieskończoności:]Z tego co wiem podobne auto można kupić za całkiem niewielkie pieniądze, ale jeśli będzie ten sam problem co w moim to za długo się nim nie pojeździ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło ale to dlatego że to auto jest tak proste i skromnie wyposażone że w zasadzie nie ma drobiazgów które by się mogły psuć i tym życie utrudniać.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłoby dobrze. Ani razu mnie przez te półtora roku nie zawiódł, odpalał na dotyk w największe mrozy, nie było najmneijszych problemów. Niestety - jak to w tym typie bywa, koroduje belka przedniego zawieszenia(sanki, wózek, kołyska itd). Znalezienie tego elemntu używanego w dobry stanie graniczy z cudem a nowy kosztuje 1600zł więc ta rzecz może zaprowadzić go na złom:(

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I