Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

nikon, 18 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jak sięzacznie sypać to skarbonka bez dna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dbrze pracuje alczkolwiek drażni charakterystyczny dźwię dla wszystkich Renault z końca lat ´80 i lat ´90 podobny do odkurzacza (to samo ma R5, R19, R21, Megane czy Clio...) Jak jedzie się w 3 / 4 osoby to czasem brakuje mocy, trzeba silnik wysoko kręcić.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość twardo - typowe dla Renault, choć na plus zasługująkrótkie skoki lewarka zmiany biegów ... jednakże przyjemniej zmienai się biegi w Seicento 1.1 MPi
4,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny ale jeśli chcesz pojeździć agresywnie to muszisz zainwestować sporo kasy w tuning!!! Moim zdaniem charakterystyka zawieszenia Twingo to kaczka, pewna w prowadzeniu, mękka i wygodna nawet do szybkiej jazdy ale tylko po prostych, przed zakrętem trzeba shamować prędkość bo każde szybsze wejście w zakręt owocyje uczuciem, że koła skręcają bardzo precyzyjnie ale cała buda jakby z opóźnieniem reaguje i w dodatku z dużym przechyłem. Auto dla ludzi którzy lubią wygodę i spokojną jazdę.
Komfort
5,0
Widoczność
Za dobra, zero prywatności w aucie, wszystcy widzą Cię przez ogromną boczną szybę drzwi jak we Fiacie Multipla :)
5,0
Ergonomia
Bardzo sprytnie pomyślane autko, wiozłem nim nawet dywan o dł. 2,3 m a w aucie były 3 osoby, oczywiście nic nie wystawało po za auto, żadnych otwartych okien czy nie domniętej klapy bagażnika!!! :P Fajny patent jak to przesówana i dzielona tylna kanapa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczająco. Zimą nagrzewa się po ok. 2 / 3 km.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193 cm wzrostu i byłem w szoku jak pierwszy raz wsiadłem do tego auta!!! Miejsca tyle, że można w nim tańczyć :) Chciałem kupić Astrę I ale odpuściłem sobie bo było mniej miejsca na nogi ... również w tyle.
3,0
Wyciszenie
W wersjach sprzed face liftingu (poniżej 2001 roku) bez rewelacji, silnik wyje na wysokich obrotach, słychać pracę zawieszenia, na szczęście plastiki nie trzeszczą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest bardzo dobrze, w mieście do 7,1 l a w trasie 5 l / 5,5l Bardzo nie dokładny wskaźniek poziomu paliwa - wynika to z nietypowej konstrukcji zbiornika paliwa ale jak się pozna jego "sposób" działania to cujesz się pewniej :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z najlepszych i największych (najpraktyczniejszych) auta w kategorii aut tanich i niezawodnych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez rewelacji ale tragedii nie ma :) psują się pierdułki, elektryka, plastiki, gumki. W tym modelu bardzo wrażliwe są simensblocki (tuleje wachaczy przednich) - często się wybijają. Wiecznie uchylająca się klapka wlewu paliwa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo szybko dobiera siękorozja do progów, koszt naprawy w dobrym warsztacie blach.-lakierniczym to przynajmniej 700 zł w zależności od stopnia skorodowania i ilości elementów do lakierowania :( Beznadziejne hamulce!!! We wszystkich twingo pada wspomaganie hamulców (serwo) - nie pada całkowicie ale gubi swoją moc więc pedał hamulca jest bardzo twardy i często trzeba używaż końskiej siły by zablokować koła. Nowe serwo kosztuje ponad 900zł + robocizna i jest dostępne tylko w ASO :(

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo I