Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Szary91, 8 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ciężko napisać czym najbardziej zaskakuje Twingo. W moim przypadku na pewno przestrzenią, bezawaryjnością i żywotnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nie ma co ukrywać auto gnije. jak dba się o blachę na bieżąco nie powinno być większych kłopotów.
Zawieszenie : Dość częstym problemem w moim aucie były łożyska.
4,0
Całokształt
Ogólnie autko bardzo przyjemne do jazdy, dobre na początek lub jako drugie auto w rodzinie. Moim zdaniem niedoceniane przez wielu, wybierając seicento lub czinkusia zamiast Twingo kierowałbym się jedynie tym, że "koledzy będą się śmiali" . Wiadomo nie jest to limuzyna, komfort pozostawia wiele do życzenia, ale w danym przedziale cenowym i z niedużymi oczekiwaniami auto sprawuje się na prawdę fajnie. Wiadomo jak człowiek pojeździ czym lepszym ciężko potem wsiąść za kierownicę renówki ale patrząc obiektywnie pojazd spełnia swoje zadania. Dla mnie problemem był jedynie brak drzwi z tyłu i z czasem brak mocy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co do mechaniki chętnie zaznaczyłbym "doskonale" niestety dość częstym problemem staje się pocący się silnik jak w większości chyba renówek, auto ma swoje lata i jest trochę zaniedbane myślę, że gdyby od początku trafiało na dobrych mechaników i odpowiedzialnych właścicieli nie byłoby tu kłopotu. Mimo wieku mój egzemplarz jest dalej zrywny i szybki.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów przez 3 lata użytkowania auta nie zawiodła ani razu. Nie zawodzi do tej pory i myślę, że sprawność zachowa jeszcze długo. W moim egzemplarzu zdecydowanie mocna strona tego modelu.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny przeciętny, szybko siadają łożyska. Amortyzatory nie pamiętam kiedy były robione, od kiedy ja nim jeżdżę nie wymieniałem ani razu a na przeglądach dalej mieszczą się w normie. klocki tarcze wymieniam według zaleceń, nie częściej. Teraz szwankują wahacze ale to tylko moja wina, chciało się szaleć teraz wszystko wychodzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność moim zdaniem bardzo dobra, stosunkowo duża przednia szyba, wąskie słupki, tylna szyba i tylne boczne nie sprawiają problemu podczas cofania. Nawet lusterka moim zdaniem spisują się lepiej niż np. w Lanosie.
3,0
Ergonomia
Fotele może nie są luksusowe, ale na jazdę po mieście i niedalekie wypady wystarczające, siedzi się wysoko co dla mnie jest sporym plusem. Rozmieszczenie poszczególnych przycisków etc. dość ale proste i można się przyzwyczaić. Wyświetlacz z czasem troszkę słabnie, staje się uciążliwy zwłaszcza podczas dużego słońca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się zagrzewa, nie wiem czy jest to zależne jedynie od rozmiaru pojazdu ale to duży plus szczególnie zimą. Nie miałem nigdy żadnych problemów z wentylacją ani z ogrzewaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jak na rozmiary auta pozytywnie zaskakuje. Twingo jest chyba najbardziej przestrzenne w swojej klasie. Zdecydowanie wyprzedza konkurencję.
2,0
Wyciszenie
Niestety słabe wyciszenie auta. Do tego gdy zaczynają się kłopoty z poduszkami pod silnikiem, dochodzi wiek auta, problem narasta. Tu niestety nie mogę napisać nic pozytywnego, jedynie to, że są gorsze pojazdy ;p
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania naprawdę niewielkie. Części stosunkowo tanie, raczej dostępne bez problemu. Mało pali, nie wymaga wiele. Dobre dla młodego człowieka z ograniczonymi funduszami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę to można kupić naprawdę dobry egzemplarz który posłuży latami, taki model raczej nie będzie wyżyłowany, wiadomo na pewno są też i takie natomiast jeśli ktoś już nie kupi hebla to ciężko mu będzie zajechać Twingo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne awarie się zdarzają, zgasł mi kiedyś światłach mimo, że stał na luzie, ale sytuacja zdarzyła się dwa razy i potem się to już nie powtórzyło, podejrzewam, że to jakaś przepustnica czy coś. Poza wymiana elementów eksploatacyjnych nie naprawiałem chyba nic. Natomiast wychodzi niestety starość i to wielkimi krokami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było wcale, auto nigdy nie zostało unieruchomione z powodu większej awarii. Pod tym względem na prawdę nie mam nic do zarzucenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I