Karoseria
: Bardzo jestem zadowolony z ilości miejsca w środku i jakości użytych materiałów do wykończenia kokpitu i tapicerki.
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z mojego Twingo. Nie zniechęciły mnie jeszcze częste naprawy ostatnio. Ilość miejsca w środku i w bagażniku jak na takie małe auto jest rewelacyjna (po złożeniu tylnej kanapy wożę w nim niemałą kosiarkę spalinową). Do tego dochodzi możliwość zaparkowania w małej luce na parkingu, bo to dla Twingo nie jest problemem :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo, nie ma żadnych wycieków oleju. Moc jak dla mnie wystarczająca, czasami cieszę się nawet, że nie jest wyższa, bo bym mógł tej opinii nie napisać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ładnie, lecz w moim egzemplarzu czasami ciężko wchodzą biegi, ale to ze względu na poprzedniego kiepskiego mechanika, który myśli, że wszystkie samochody to polonezy i uważa, że jak coś się psuje to niech się zepsuje do końca (dolał kapkę oleju do skrzyni, zamiast nalać do pełna...)
5,0
Układ jezdny
Na układ jezdny nie narzekam, ale już trochę powymieniałem w nim. Poza tym Twingo ładnie trzyma się drogi. Dbam o niego i jak coś się dzieje to wymieniam, dlatego nie narzekam.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj dałbym 5-, ponieważ czasami trochę przeszkadza mi lewy słupek przedni. Ale zdarza się to rzadko. Przednia szybka duża, bardzo dobrze widać drogę, boczne szyby również duże i również widać wszystko czy to na skrzyżowaniach, czy na przejazdach. Tylna szyba jest wystarczająco duża, do tego mam przyciemniony cały tył, a nie robiłbym tego, gdyby widoczność była słaba :)
5,0
Ergonomia
Tutaj krótko i na temat: autko małe, ale ergonomiczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest ok, parę dni temu dowiedziałem się, że poprzedni właściciel coś grzebał z wentylacją, ponieważ po wyjęciu kluczyka nie wyłącza się ogrzewanie, ale rozmawiałem z elektrykiem i powiedział, że to nieduża robota i w tym tygodniu raczej zrobi. Do wentylacji dodać mogę jeszcze rozsuwany dach - bajka :) A ogrzewanie działa dobrze. Wcześniej długo się nagrzewał, bo miałem zepsuty termostat, ale teraz nagrzanie go, tym bardziej posiadając dach rozsuwany trwa chwilę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem bardzo zadowolony z ilości miejsca, jaką mam w Twingo. Szczerze mówiąc myślałem już kilka razy o zmianie auta, ale z tych, którymi byłem zainteresowany żadne nie oferowało tyle miejsca co Twingo. Pasażerowie, których woziłem z tyłu też byli często zdziwieni, że tam jest aż tyle miejsca.
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest różnie. Zanim silnik się nagrzeje, w środku jest trochę głośniej, ale po nagrzaniu wcale głośno nie jest. Gorzej jest przy prędkości powyżej 100 km/h, nie wspominając już o jeździe 140 km/h, gdzie nie słyszałem pasażera. Ale daję 4 z tego względu, że najczęściej jeżdżę do 100 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest naprawdę różne. Ostatnio często nie mogłem dokładnie policzyć ile spala, ale w zeszłym roku było to +/- latem 6,3 l. na trasie i +/- 8 l. w mieście, zimą +/- 6,8 l. w trasie i ok. 9 l. w jeździe miejskiej. Ceny przeglądów nie podam, ponieważ jeżdżę tylko do swojego mechanika, który zna mój samochód. A ceny napraw nie są tragiczne. Jak nic się nie psuje to jest bardzo dobrze. Ale jak się coś zacznie psuć (tak jak mi - przez ostatnie 2,5 m-ca ciągle coś) to portfela nie zrujnuje z powodu dostępności części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Twingo jest tanie, a jak się o nie dba potrafi zadowolić właściciela swoją odmiennością od innych samochodów na ulicy i niezawodnością. Jakość materiałów w środku też jest bardzo dobra, chyba wg mnie nawet rewelacyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio moje Twingo przysparza mi trochę problemów (częste wizyty u mechanika, konieczność pożyczania samochodu), ale poza tym mogę powiedzieć, że jest prawie niezawodny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki jak na razie nie wystąpiły. Jedynie z usterek, których nie można zaliczyć do drobnych, szwankuje mi skrzynia biegów (ze względu na kiepskiego poprzedniego mechanika) i miałem niedawno wymieniany MAP sensor (silnik tracił obroty). Do tego miałem już z 2-3 razy w ciągu nieco ponad 2 lat wymieniane sworznie wahaczy, ale nie uważam tego za poważną usterkę, tym bardziej, że nie są to wielkie koszty.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW
[l/100km]