Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

RoN, 14 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wybierając drugie auto brałem pod uwagę Seicento, Tico, CC 900 lub Sporting. Do Twingo wsiadłem przypadkiem i już w nim zostałem :) Nie jest tak dynamiczny jak Sporting czy SC 1,1 ani tak oszczędny jak Tico, ale przestrzenią we wnętrzu bije konkurentów na dwie głowy
4,0
Całokształt
Wybierając drugie auto brałem pod uwagę Seicento, Tico, CC 900 lub Sporting. Do Twingo wsiadłem przypadkiem i już w nim zostałem :) Nie jest tak dynamiczny jak Sporting czy SC 1,1 ani tak oszczędny jak Tico, ale przestrzenią we wnętrzu bije konkurentów na dwie głowy. Również przesuwana kanapa jest bardzo fajnym gadżetem. Miało być auto dla żony, ale na razie ja jeżdżę częściej. Żonie przeszkadza brak wspomagania, mnie wcale. To już mój trzeci "francuz", wcześniej wolałem panzerwageny i Audi, ale okazało się że:1)łatwiej kupić zadbane auto francuskie niż niemieckie, 2)części wcale nie są droższe, 3)francuz wcale nie psuje się częściej, 4)francuzy mają ładniejszą stylizację wnętrza i często również karoserii w porównaniu z niemcami z tego samego rocznika, 5)najważniejsze - nikt tego nie chce kraść. Mechanicy trochę plują przy naprawach, bo klucze nietypowe, bo dostęp czasem ciężki. Serwisowania też się trzeba nauczyć - w jednym roczniku mogły występować rozruszniki 5 producentów. Niektórzy mówią,że to auto ma duszę. Coś w tym może jest :) Mimo miękkiego zawieszenia doskonale trzyma się drogi, głównie dzięki sporej szerokości. Wielkie wrota ułatwiają wsiadanie pod warunkiem, że ktoś pod marketem nie postawi swojego samochodu za blisko nas - wtedy dramat z dostaniem się do środka ;)Twingo polecam na miasto i krótkie trasy, na dalszych może być zbyt głośne i słabe. No, chyba że 1,2 16V z mocą 75KM ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo sporego przebiegu nie bierze oleju, pracuje równo i cicho. Od 4 lat na LPG. Słabnie w górnych zakresach obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, biegi wchodzą lekko i bez zgrzytów
4,0
Układ jezdny
Gdyby miał wspomaganie byłoby 4+, trochę mały skręt jak na małe autko
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo szkła z każdej strony, koła w zasadzie w narożnikach auta, więc manewrowanie na parkingach, cofanie i codzienna jazda - bardzo przyjemne
4,0
Ergonomia
Jak to u Francuza - pale pianisty do operowania klaksonem (tradycyjnie w dźwigni kierunkowskazów), żeby zapalić awaryjne trzeba oderwać plecy od oparcia, radio za nisko, fotele mają trochę za krótkie siedziska. Reszta OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko dwa tryby dmuchawy denerwują - albo mam grzywkę na plecach i spory hałas albo jest cicho, ale siła nawiewu dyskusyjna. Nic pomiędzy. Ogrzewanie bardzo dobre, testowane w siarczyste mrozy (-25)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Główna zaleta auta - przestrzeń! Tylna kanapa przesuwana i składana, więc można sporo przewieść jak się jeździ solo albo w duecie. Miejsca na tylnych siedzeniach (a przede wszystkim na nogi) więcej niż w Lagunie
3,0
Wyciszenie
Jeździłem cichszymi ;) Wyraźnie odczuwa się, że to miało być miejskie auto. Dźwięk silnika dość mocno wdziera się do kabiny. Nie jest to uciążliwe pod warunkiem, że nie musimy spędzić w tym hałasie kilku godzin.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem auto z instalacją gazową, ale zauważyłem, że nie jest to do końca słuszny napęd. Silnik odczuwalnie traci moc, a miejskie zużycie LPG na poziomie 11l/100km nie powala na kolana
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z rocznika '95 kupiłem za 2800 już z LPG. Czyli samochód kosztował mnie 1400, drugie tyle instalacja gazowa. Sami oceńcie czy to odpowiednia cena :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem tylko to co trzeba: świece, przewody, płyny. Jedna końcówka drążka też poszła na złom, ale jak kupowałem auto już była nieciekawa a nie znam stylu jazdy poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje. Posłusznie dojeżdża od puntu A do punktu B o własnych siłach.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I