Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Pioto, 15 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 0 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zaskakująco dożo miejsca w kabinie.
3,0
Całokształt
Ma dużo wad, wynikających głównie z indywidualizmu francuzów. Czasami forma przewyższa treść, a na tym tracą użytkownicy. Ma też kilka istotnych zalet, które mogą mieć wpływ na decyzję o zakupie tego czegoś. Jak u nas by dawali 2500EURO za złomowanie i kupno czegoś nowego, to skorzystałbym z tego.
Wrażenia
3,0
Silnik
Osiągi mizerne - spalanie 7,2/100 km, ale jest prosty i bezawaryjny. Nie wiem jak na gazie, ale na beznynie może być. Przy dużych prędkościach głośny. Do miasta ujdzie.
3,0
Skrzynia biegów
Jest i działa. Daleko do ideału ale to tani samochód na F :)
3,0
Układ jezdny
Zestrojony miękko, więc nie poszalejesz. Na zakrętach mocno się wychyla na boki. Oponki tanie jak do roweru.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie szyby zapewniają widoczność bardzo dobrą we wszystkich kierunkach. Nie lubię jednak jak ktoś widzi wszystko w środku.
3,0
Ergonomia
Nie ma zamykanego schowka, półki na desce porażka, bo wszystko z nich spada na zakręcie (śliski plastyk), brak konsoli środkowej. Wskaźniki dla pasażera (dobrze że nie dla pasażerów na tylnej kanapie). Na plus przesuwana tylna kanapa. Bagażnik standard. Tylko co te niemądre francuziki wymyślili z tą klapką wlewu paliwa. Rozwiązanie nieprzemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa wystarczająco dobrze. Nie ma klimy, więc latem pozostaje wielki dachownik odsuwany. Szyby elektryczne szybko otwierają się i zamykają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niesamowite ile miejsca można wygospodarować w takim małym aucie. Naprawdę brawa dla konstruktorów. Na tylnej kanapie miejsca na nogi baaardzo dużo, choć wąsko.
3,0
Wyciszenie
Nie można oczekiwać że będzie dobrze za tę cenę. Gdyby był diesel to pasażerowie by ogłuchli.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wg. mnie silnik o poj. 1,2 palący 7,2 to zdecydowanie za dużo. Części tanie, naprawy także, nie ma się co psuć. Ogólnie gdyby nie spalanie byłoby naprawdę tanio.
3,0
Stosunek jakość/cena
Największą zaletą tego auta jest jego cena. Wszystkie wady jak się zsumuje z zaletami to wychodzi na zero. Moim zdaniem są lepsze samochody, może nie tak ciekawe, ale lepsze ogólnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest całkiem nieźle, bo nie ma się co psuć. Autko ma dobre blachy, tanie zawieszenie i silnik. Jedyne co to strasznie głupi sposób zamykania wlewu paliwa. Wiadomo, musi być inaczej niż u niemca i to się mści.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jest OK, nic ponadplanowanego się nie dzieje. Jeździ i dowozi do pracy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I