Auto dość wygodne i to jest jego jedyna zaleta :C
Jezdziłem tym autem 3 lata, nie było roku bez poważniejszej awarii (turbina, wtryski, pomba wtryskowa, pompa wspomagania, egr)
Auto po 3 latach awarii i zainwestowania w niego sporej sumy, samoczynnie się zapalił podczas spokojnej jazdy :/
Auta nie polecam, ze względu na koszty utrzymania ciągłe awarie oraz pożar.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w Renault Trafic ma swoje wady i zalety.
Wady : wchodzi do niego 8l oleju!, dużo pali, ma swoje kaprysy
Zalety : ma przyzwoitą moc, daje komfort podczas wyprzedania
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest tragiczna!
Ciężko wcelować w dany bieg, biegi ciężko wchodzą.
Zimą żeby wrzucić drugi bieg trzeba dobrze się postarać.
5,0
Układ jezdny
Nie mam ci do zarzucenia, precyzyjnie i nie zbyt drogo :)
Komfort
4,0
Widoczność
Duża szyba, duże lusterka z martwym polem, wszystko jak należy.
3,0
Ergonomia
Mało schowków jak na auto dostawcze, porównując do Fiata Ducato, tragedia!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadałem wersję auta z klimatyzacją, działa lecz nie dawała tyle chłodu ile powinna.
Do ogrzewania nie mam zastrzeżeń, dość szybko było ciepło, szczególnie podczas pożaru :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca na nogi, jak i głowę.
Dwumetrowiec na 100% się zmieści ;)
3,0
Wyciszenie
Silnik dość wyraźnie słychać w kabinie szczególnie podczas większych prędkości.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minusem jest duża ilość oleju którą trzeba wlać do silnika - 8l
Przy wymianie po 10-15 tyś, są to dość drogie zabawy.
Co roku trzeba wymieniać końcówkę drążka koszt za sztukę ok 80 zł + 150 zł za wymianę z geometrią.
Koszty jakie ja poniosłem to jeszcze :
-wymiana turbiny - 4000 zł
-wymiana egr - 300 zł
-regeneracja wtrysków - 2000 zł
i miałem wymieniać koło dwumasowe lecz auto się paliło
3,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od stanu auta, oraz przebiegu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie co chwilę pojawiały się drobne usterki typu padnięty czujnik.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 250 tyś km padła :
turbina, dwumas, wtryski, pompa wtryskowa, pompa wspomagania, egr i kilka czujników
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 150KM 110kW
[l/100km]