Spełnia swoje zadanie. Auto potrzebne do przewożenia sprzętu demonstracyjnego. Głównie eksploatowane na trasie i w dużych miastach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoita ekonomia. Dynamika przeciętna ale to kwestia niewielkiej mocy 115 km. Auto nie wozi więciej niż 300 kg więc może dlatego nie razi brak mocy.
2,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są ok, natomiast na tym kończą się pozytywy. Urywające się linki, nieprecyzyjna zmiana przełożeń, wielokrotne usterki mechaniczne pomiędzy gałką dźwigni biegów, a wybierakiem w skrzyni - paść może wszystko, najczęściej w nocy, w środku lasu. Mały plus za to, że można wszystkie te rzeczy przywrócić do życia przy odrobinie wiedzy za pomocą opasek zaciskowych i doczłapać się na 2-3 biegach do serwisu.
3,0
Układ jezdny
Auto niesterowne z pustą paką, skacze jak wkurzony kangur. Bardzo podsterowne, trzeba uważać zimą. Przód szybko traci przyczepność w zalanych wodą koleinach. Na codzień jeżdżę Mondeo kombi i rożnica jest dramatyczna.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń mając oczywiście na uwadze, że to furgon i trzeba stawać prostopadle do skrzyżowania.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń co do ergonomii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i wentylacja działają bez zarzutu, wystarczy dbać o napełnienie i zmianę filtrów co 30 tys. km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy bez uwag. Pasażer na tej ławce ma przechlapane ale to z zasady auto dla kierowcy.
2,0
Wyciszenie
Do 90 km/h jest powiedzmy akceptowalnie. Powyżej 130km/h nie da się rozmawiać swobodnie przez telefon. Z pewnością słabo nadaje się na jazdę autosrtadą, po kilkuset km przejechanych z prędkością 160km/h boli głowa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codzienna eksploatacja i naprawy nie są drogie. Spalanie przy rozsądnej jeździe szosą 6,5-7,5 l/100km.
Na autostradzie 10 - 14 l/100km
W mieście 8-9 l/100 km
Części itp. są w rozsądnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to jedno z najtańszych aut w swojej klasie. Jakość adekwatna do niskiej ceny.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza się sporo irytujących usterek. Pękające kratki nawiewów i inne ****rele.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przerabiamy równolegle kilka Traficów. Jeżeli nie wymienia się oleju co 15 tys. i nie chłodzi turbiny to silnik nie pociągnie więcej niż 250 t km. Z drugiej strony zadbane auto może zrobić nawet 380 t km i nadawać się jeszcze do sprzedaży.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 115KM 85kW
[l/100km]