Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

loko, 3 lata temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,64
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na trasie przy 6 biegu słychać tylko szum powietrza. W dieslu hałas z silnika dominuje. Zdecydowanie najlepszy silnik do długich, wielogodzinnych tras. Zużycie benzyny nie takie straszne jak się przypuszcza.
5,0
Całokształt
Mam wersję 9 osobową Passenger z silnikiem benzynowym 2,0 16V - brak takiej wersji w Autocentrum dlatego ocena przy furgonach. W porównaniu z silnikami diesla to ... nie ma co porównywać. Co prawda nie przyspiesza od 0-100 km/h w 7 sekund ale za to na 6 biegu silnik niesłyszalny. I nie trzeba pamiętać o dokupieniu do OC Assistance z holowaniem - nie ma EGR, DPF, turbin, AdBlue, wtryskiwaczy Delphi, wysokociśnieniowej pompy paliwa itp. A że dodatkowo brak problemów z odpaleniem przy -24 stopniach oraz to, że auto pojedzie nawet po zatankowaniu kiepskiego paliwa - to już wartości dodana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby mieć nieco więcej koni. W górach trochę się męczy ale na niższych biegach nadal daje radę nawet przy 26% nachylenia drogi. Po liftingu i w nowej normie emisji spalin 2,0 benzyna ma 117 KM i co istotne bardzo dobrze współpracuje z LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się do czego przyczepić. Szósty bieg to rewelacja. Silnika nie słychać, czego nie można powiedzieć o dieslu. Idealny na długie trasy i autostrady.
5,0
Układ jezdny
Jak na duży i ciężki samochód całkiem nieźle. Zaskoczeniem jest dobry komfort pracy zawieszenia - nie trzeba obciążać aby dobrze się prowadził.
5,0
Karoseria
Maksymalne wykorzystanie wielkości wnętrza. Ściany nie są pochylone więc od podłogi do sufitu ta sama szerokość kabiny. Ocynk = brak rdzy. Pozdrowienia dla producentów Transita. Tylne drzwi dwuskrzydłowe bardziej praktyczne od wielkiej i ciężkiej klapy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki rewelacja. Tył samochodu widoczny w dużych, 2 strefowych lusterkach. Szyby w 2 i 3 rzędzie bardzo poprawiają widoczność na skrzyżowaniach.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Bardzo wygodne miejsce dla dźwigni zmiany biegów. Mały minus za fotel kierowcy: ma regulację wysokości i podłokietnik ale po 200 - 300 km robi się niewygodny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok. Klimatyzacja musi trochę pochodzić aby schłodzić tylne rzędy - dla 9 osób wskazana dodatkowa tylna klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla każdego z pasażerów. Siedzenia trzeciego rzędu trudniej dostępne dla wsiadających ale to standard wersji 9 miejscowej wszystkich marek.
4,0
Wyciszenie
Zależnie od wersji - osłonięcie metalowych elementów (słupki i obramowania okien) zdecydowanie zmniejszają rezonans i wyciszają wnętrze. Trzeba oczywiście pamiętać, ze to auto dostawcze i jest trochę głośniej niż w sedanie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po założeniu LPG koszty utrzymania jak auta kompaktowego. Tanie części, niektóre identyczne jak w Scenicu, Lagunie, Megane więc nie ma problemu z dostępnością - dużo zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane w znośnych cenach chociaż bardzo trudno znaleźć bezwypadkową wersję benzynową z przebiegiem poniżej 200 tys. km. bez przekręconego licznika. Ale jeśli się już takie cudo znajdzie to nic tylko jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Części eksploatacyjne do regularnej wymiany i to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic II Furgon