Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

Marta i Zbyszek D., 6 lat temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 770 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,43
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik : Konkretny silnik.
Układ hamulcowy : Z przyczepką czteroosobową i bardzo dużą ilości bagaży nawet górskie dróżki przez lasy nie są mu straszne.
5,0
Całokształt
Dzień dobry. Tutaj chciałbym przestrzec ludzi przez pewną skandaliczną praktyką. Stanąłem przez dylematem zakupu nowego samochodu większego gabarytu niż osobowy. Dlaczego? Po10 latach użytkowania padła mi nagle skrzynia biegów. W serwisie autoryzowanym ASO Renault oświadczyli, że przebieg dedykowany dla tego modelu właśnie się wyczerpał. Za ewentualną naprawę główną zaproponowali ok: 2800zł. To ASO. Ponieważ nie jest to mało pieniędzy (dla mnie), a busik i tak ma już swoje latka zacząłem szukać nowego (nowszego, tak 2005-2012). I tu moje zdziwienie. Dzisiaj bus z silnikiem benzynowym jest niedostępny. Nawet w salonach, a ceny używanych młodszych są bardzo wysokie. Znalazłem parę busików w firmach importowych ale w każdy z nich (dosłownie w każdym!) była jakaś wada prawna. W 3 z 4 nie były przerejestrowane na Polskie numery. W jeden jak się okazało miał nawet zastrzeżenie o wycofaniu z eksploatacji, z ruchu bez prawa rejestracji. Oczywiście tzw tablice wywozowe ale jak się potem okazało do tego fałszywe. Jeden jedyny samochód który był zarejestrowany w Polsce, z ogłoszenia w oto moto, nawet w miarę normalna cena (2004/ 580tys.km, 28,5tys.zł) z Gdyni okazał się koszmarnym, zaniedbanym trupem. Trupem po człowieku będącym szefem kampanii budowlanej. Samochód był wysprzątany ale do wymiany w nim było dużo więcej niż w moim, starszym busie. Pan próbował ukryć że jest szefem spółki budowlanej ale nie udało się. Na fakturze za wymianę płynu chłodniczego widniała Spółka z o.o. W google można było znaleźć lokalnego developera. Ogólnie ciężka sprawa. Nie ma co kupić, bio zdecydowana większość to diesle, a moje ukochane (dziś już wiem) autko wymaga kosztownej naprawy. Przy okazji przestawiania mojego uszkodzonego busa Trafika na lawecie na inny parking bliżej domu dowiedziałem się, od Panów, że to co ASO proponuje nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Postanowiłem zweryfikować w zwykłym warsztacie, nie należącym do sieci autoryzowanej. Co się okazało. Zwykłą wymiana oleju na prawidłowy (taki jak powinien być), regulacja jakiejś synchronizacji rozwiązała sprawę. Koszt z materiałami w nieautoryzowanym, małym warsztacie wyniósł uwaga: 450zł z vat. Renówka po tych zabiegach jeździ jak marzenie, Nie jest nowa to wiem, ale działa i jeździ dobrze. Co się dowiedziałem. 1. Olej w skrzyni biegów był prawdopodobnie bardzo dawno temu wymieniany lub (uwaga!) w ogóle. Dlaczego? Olej był dosłownie spalony, prawie go nie było. Właściwości pozostałego wskazywały na nieprawidłowy. Każda skrzynia wymaga innego. Zachodziłem w głowę jak to się stało ze 5 lat temu zapłaciłem za oleje eksploatacyjne, a teraz wyszło ze być może wcale ich nie wymienili lub wlali złe? W ASO? Jak to możliwe? Ktoś ich w ogóle kontroluje??? W odpowiedzi na moje pytanie do ASO Renault usłyszałem ze to niemożliwe. Niemożliwe z prostej przyczyny. W renault Trafic, Opel vivaro i paru innych producent nie przewiduje żadnej wymiany oleju w skrzyni biegów. W związku z tym wtedy żaden olej w skrzyni nie mógł by wymieniony. I co im człowieku zrobisz? Fajnie? To za co ja ok 5 lat temu jak busik miał ok 450 tys.km wtedy zapłaciłem, no za co? Ostrzegam Państwa i wyczulam na warsztaty autoryzowane. Sprawdzajcie dokładnie za co płacicie, jak można co zostało faktycznie zrobione. Co do Renault Trafic. Po tej szybkiej naparwie skrzyni za którą zapłaciłem na szczęście tylko 450zł, a nie ponad 2 tysiące postanowiłem jeździć dalej. Trafic nie jest skorodowany. Mechanicznie może ma już słuszny przebieg ale jeździ i to dzisiaj (po wymianie oleju na prawidłowy) fajnie. Co do oceny modelu tej marki. Jestem z Trafica zadowolony. Samochód porządnie skonstruowany. Oprócz tej przykrej przygody z ASO nie zdarzyło mi się doznać większej awarii. Silnik nadal ma dobre przyspieszenie choć na 1000km muszę już dolewać ok 1/2 litra oleju. Biorąc pod uwagę poznane mi dzisiejsze normy zużycia oleju i tak są niewielkie. Zresztą: 1/2 litra oleju Elf na którym działam to jakieś: 10zł. 10zł pomnożyć przez 15 dolewek (od wymiany do wymiany), to: 150zł na 15000km. Ja jestem w stanie przeżyć. Wiem można taniej. Ja tutaj oszczędzać nie będę.Elf jest dobry, Zawsze używałem tego samego (chyba syntetyk) więc tutaj oszczędzać nie będę. Samochód porządny, wygodny, bardzo przestronny, bardzo pakowny. Mam hak więc wyjazd z campingiem czteroosobowym, 2-3 razy w roku i masą bagaży to już tradycja. Do środka wchodzi luzem cały motorower + mnóstwo bagaży. Motorowej się przydaje. Wypad do sklepu w obcym terenie gdzie sklepik oddalony jest czasami o 10-15 km, rano po bułeczki na piechotę w naszym wieku odpada. Motorower (skuter) jest super. Taki skuter mieści się do busika wyśmienicie. Świeże bułeczki, w pięknym plenerze, jajecznica na masełku, w dobrym towarzystwie znajomych, potem kajak i spacery - mmm, bezcenne. Podsumowując: samochód świetny, super pojemny, wytrzymały, mocny silnik także do ciągania czteroosobowej przyczepy (1 tona), bardzo ekonomiczny, na gazie LPG jeszcze bardziej, Trafic jak się dba jak o członka rodziny nie psuje się ale proszę zwracać pilną uwagę na serwisy. W szczególności te piękne, autoryzowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik
5,0
Skrzynia biegów
Jak się okazało autoryzowane serwisy nie zawsze robią to co należy by samochód żył i jeździł bezawaryjnie dużo dłużej. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać rzetelnie lub na dobrej jakości, przeznaczenia.
5,0
Układ jezdny
Szeroko rozstawiony wiec stabilny. Polecam ogumienie o większych parametrach. Szczególnie w zimowe górskie wędrówki. Większe spalanie na szerszych oponach to w tym przypadku mit, bajka. Sprawdziłem. Z przyczepką campingową busik dzięki większym kołom staje się na małych leśnych dróżkach w górach super stabilny. Jedyne co można zauważyć lekkie przekłamanie szybkościomierza.
5,0
Karoseria
Bez śladów korozji. Porządna blacha.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w wersji oszklonej jaką posiadam jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Tani samochód. Wystrzegać się autoryzowanych warsztatów. Pisałem wyżej moje przygody. Od 2 lat korzystam z małego uczciwego warsztatu 5 km od domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie długo się rozpędza. nie wiem od czego to zależy. Tak samo klimatyzacja. Trzeba odczekać to przysłowiowe 10 minut mimo że klimatyzację serwisuję i nabijam co rok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przepastna przestrzeń, bardzo dobrze rozplanowana. Płaska podłoga, dobrze przemyślane skrzydełkowe drzwi powodują że dostęp, wsiadanie i wkładanie jak i wyjmowanie najcięższych bagaży jest prosty. Przez dobrze zrobioną podłogę skuter troszkę ważący wkładam bez problemu (wyprowadzam i wpycham).
5,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie. Ze względu na benzynowy silnik z instalacją lpg nie ma problemu z wibracjami nadwozie przy niektórych prędkościach czy rezonansem silnika. Tu nie słychać w trasie prawie nic (oczywiście po za szumem opon czy przekładni).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie. Nie mam porównania z innymi busami. Jestem zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że opłaciło się kiedyś kupić busika Renault Trafik w tej wersji benzynowej. Jest przyjemny, ekonomiczny, bezawaryjny.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Wiązka kabli świateł od haka (naprawa 50zł) 2. Uszczelki tylnego okna (naprawa prawie 150zł)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Nieprawidłowy lub w ogóle nie wymieniany olej w skrzyni biegów (taki był serwis autoryzowany). Na szczęście zwykły nieautoryzowany serwis naprawił tanio i wymienił na prawidłowy. Przestrzegam przed ASO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Trafic II Furgon