Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

Artur Ł., 6 lat temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,71
23% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Busik jest superancko wygodny. Duży, bardzo pakowny i przestronny. Niedawno zamieniłem na wersję osobową. Dopiero od 2 lat doginam taką wersją ale już mogę opisać różnice. Różnice są i to duże, rzucają się ewidentnie w oczy. Poprzedniego miałem diesla, te to benzyniak. I tak najważniejsze po kolei: 1. Super cichy i wyważony busik w porównaniu z dieslem. Dużo przyjemniejsze auto od wersji diesel. 2. Przy 160 km/h wiatr zaczyna za bardzo hulać, dudnić. Bardzo wskazane owiewki na szyby! Po zamontowaniu ręką odjął. 3. Spalanie jak dużego osobowego kombi. Miałem osobówkę Mondeo, palił dokładnie tyle samo. Wielki szacunek dla silnika Trafica. 4. Zawieszenie pancerne! 5. Blacha jak w amfibii, gruba, bezproblemowa. 6. Za skrzynkę biegów mały minus. Skrzynia biegów niestety do najcichszych nie należy. Na czwartym i szóstym biegu potrafi być głośna w trasie. Czasem się odzywa po wyciśnięciu sprzęgła, nawet na postoju, a czasem milczy przez 3 tygodnie. Tak one mają, we wszystkich to samo. Nie są to jakieś męczące odgłosy ale jednak uważam zagadnienie za niedopracowane przez koncern PESA. Tak samo z lewarkiem biegów. Raz jest bezproblemowo, a innym razem ciężko wchodzi. Po wyregulowaniu przez miesiąc dwa jest spoko. Wymiana oleju nie pomaga. Serwisy twierdzą ze te skrzynie Vivaro, Movano ui Trafic tak mają i trzeba z tym żyć, przyzwyczaić się. To się przyzwyczajam ;-P. W dieslu dokładnie to samo. Wyjątek bo nie słychać wszystkiego w skrzynie jak się jedzie. W benzynie słychać bo jest cicho w aucie. Szczerze zacząłem to akceptować, już się nie przejmuję. 7. Busik super ekonomiczny, tani w eksploatowaniu, przyjemny w obsłudze. 8. Bardzo elastyczny silnik. Daję radę załadowany na górskich wzniesieniach. 9. Myślę o instalacji gazowej lpg , obniży koszty dojazdów. W sumie. Busik benzynowy godny swojej ceny. Udany sprzęt. W wersji benzynowej dużo tańszy w utrzymaniu i dużo cichszy. Wart zainteresowania i inwestowania. Małe niedociągnięcia skrzyni do zaakceptowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik
3,0
Skrzynia biegów
Czasami potrafi być głośna nie wiadomo kiedy i dlaczego, chimeryczna.
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze.
5,0
Karoseria
Świetne nadwozie, świetnie zabezpieczone.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Najtańszy w eksploatowaniu jakie miałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty utrzymania
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych większych kłopotów nie miałem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zacisk przedni po prostu stanął, nadawał się tylko do wymiany

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic II Furgon