Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

Maksymilian Rut, 6 lat temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 600 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,93
29% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobry
Karoseria : bez korozyjna
Zawieszenie : Dobrze wyważone, dobrze dobrane.
5,0
Całokształt
Obiecałem że po roku jazdy zdam relację więc piszę. Wcześniej jeździłem raptem 8 letnim busem Mercedesa. Byłem mocno wkurzony uciążliwością i awaryjnością Mercedesów. Dostałem w spadku Trafika. Jak na razie w ciągu roku bez awarii, bez przestoju. Poprzedni był diesel więc na początku ciężko się przestawić na benzynę. Na szczęście silnik wybacza, daje radę na niskich obrotach. Daję Trafikowi pięć punktów ale mam małą doczepkę. Skrzynia biegów w tym busie jest jakaś od czapy. Raz jest super za parę dni zaczyna ciężko chodzić jedynka lub wsteczny. Byłem w serwisie 2 razy. Powiedzieli że wszystko gra więc tak jeżdżę. Przelatałem w trasach przez 12 miesięcy już prawie 43 tysięcy km. Żadnych awarii, żadnych przestojów. Renówka spisuje się dobrze, inaczej niż poprzedni młodszy Mercedes. Zobaczymy po 2 latach. Renia jest wygodna (chyba wygodniejsza od Merola) no i dobrze wygłuszona. Wiem, wiem, to benzyniak a poprzednik to diesel! Jak na busa benzyniaka super wyciszona, miło zalicza się kolejne trasy. Jeżdżę nią codziennie. Trasy to głównie: Austria, Włochy i z powrotem do Gdańska. W górach jest wystarczająca, nie grzeje się, nie męczy. Pali w wysokich, ostrych górach tak o litr więcej na 100. Karoseria nie gibie się przy zakrętach w obciążeniu, dobre zawieszenie. Czasami na leśnych drogach słychać amortyzatory. Na badaniu mają po 88%, czyli dobre. Samochód godny uwagi, zobaczymy za następny roczek. Trafika odziedziczyłem po innym kierowcy, który wyleciał z firmy. Jest ok, polecam busa, dość dobry samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żyleta, dużo nim można i się nie męczy.
4,0
Skrzynia biegów
Mi osobiście coś w niej nie pasuje.
5,0
Układ jezdny
Żyleta, nie boi się gór i ciasnych zakrętów.
5,0
Karoseria
Nie żre jej korozja (Trafic sprowadzony ze Szwecji, produkcja początek: 2004r)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
Pakowny skurczybyk, pakowny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobra, nikt nie narzekał.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Po dieslu Mercedesa ten Trafic z 2004r to fantastyczna muszla koncertowa. Super głośniki, super przenoszenie. Polecam dobre (droższe) radyjko, dobą CD z wersją symfoniczną (koncertową) Garfankela lub Marylion. Bajka, jedzie się jak by leciało.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania Trafika dla mojego użytkowania bardzo niskie. Głównie trasy. Spalanie do 9 litrów na 100, przeglądy z olejem, filtrem 250zł, ubezpieczenie na 12 miesięcy wraz z pełnym asistans na trasy i zieloną kartą płacą 950zł, napraw nieprzewidzianych nie było więc nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra, należy się Renault Trafiowi szacunek za jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie te biegi. Mówią na przeglądzie, że wszystko jest dobrze ,a mnie wciąż jeszcze denerwują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Trafic II Furgon