Silnik
: Fajny ekonomiczny silnik z przyzwoitym przyspieszeniem.
4,0
Całokształt
Autko nsłuży mi do codziennej pracy i jeżdżenia.W ciągu miesiąca zrobiłe 3 tys kilometrów i na razie spełnia pokładane w nim założenia.Samochód przedewszystkim praktyczny i do tego ma służyć nie dla zakompleksionych ludzi.Zreszta druga wersja jest całkikem ładna.Zamówiłem sobie spojler bo brałem na raty a on wyszedł 10 zł miesięcznie w racie.Zdecydowanie poprawia wizerunek samochodu.Jak nim wyjechałem z salonu to w korkach w Katowicach wszyscy mnie puszczali gdy widzieli ten nowy model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kiedy odpalam disla to słychać że to disel.U Kumpla w Hyundai i30 lepsze wyciszenie na wolnych obrotach, w trasie silniczek jak na disla bardzo cichy.Przyspieszenie przyzwoite i polecam ten silnik w tym modelu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko ale jak w poprzedniej Thali sprzęgło \"późno łapie\".
4,0
Układ jezdny
Samochód stworzony na nasze drogi.Wysko stoi na kołach i nie mam problemu z wjeżdżaniem na wysokie krawężniki-nic nie chaczy.Co do jazdy mam porównanie z poprzednim modelem i mam takie wrażenie że ten jest jakby stabilniejszy podczas jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeciętna.Trzeba się nauczyć patrzeć w tym modelu.
4,0
Ergonomia
Ciężko mi się wypowiedzieć bo poprzedni model to wersja podstawowa.Trochę trzeba \"zrzucać oko\" na dół podczas ustawiania temp. i obsługi klimatyzacji.W radiu zbyt małe przyciski obsługujące, rekompensuje to pilot w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę narzekać.W poprzednim modelu odparować szybę przednią to dobre 2 min tutaj parę sekund.Klima nie sprawdzona bo jeżdżę teraz zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu żadnen samochód w tym segmencie nie daje tyle miejsca.Często wożę przyjaciela który jest dość zwalistym osobnikiem i mówi że jak siedział z przodu w mercedesie to nie widzi większej różnicy,a ostatnio jechał Fabią z przodu i stwierdził że w stosunku do Thali to porażka.Z tyłu samochód stworzony jakby tylko dla dzieci i szczególnie chodzi o wsiadanie.Osoby uderzają głową w dach-zawsze ostrzegam wsiadających żeby uważali na głowę.Siedzenia z tyłu są ok.i trochę więcej miejsca jak w poprzednim modelu i wygodniej.
4,0
Wyciszenie
Jak to disel na wolnych obrotach daje odczuć co to za rodzaj silnika a w czasie jazdy cichutki jak myszka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kiedy zacząłem jeździć spalał 6 l.oleju nap.Potem spadł po prezjechaniu 1000 km do 4,5 w mieszanej jeździe.Leję teraz paliwo na statoil gold disel i silnik ma lepszą kulturę pracy niz poprzednie paliwo z Neste.Lepiej lać lepsze paliwo bo i spalanie spada o 0,2,na setce.W czasie mrozów (-15)spalanie wzrosło do 5,8 l na 100 ale ja nie jeżdżę ekonomicznie tylko dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co lepszego można kupić za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Troche wkurzają mnie po dłuższej jeździe trzeszczące plastiki ale no cóż to auto za 46 tyś
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jest ok.Jak sprzedawałem poprzedni model zostawiłem go w rozliczeniu w salonie firmowym.Człowiek który sprzedaje te używane modele stwierdził że najlepszym modelem renault jeśli chodzi o bezawaryjność jest Thalia.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 85KM 63kW
[l/100km]