Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia II

Scriss, 15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Thalia II 1.5 dCi 65KM 48kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sądziłem że będzie troszkę bardziej żwawy i elastyczny. O ile w mieście nie można mieć zastrzeżeń o tyle w trasie wyprzedzanie jest nieciekawe. No ale z drugiej strony spalanie oscyluje w granicach 4.5l więc przy obecnych cenach paliwa jest to znaczna rekompensata.
5,0
Całokształt
Jak na razie po niespełna rocznym okresie eksploatacji wrażenia jak najbardziej pozytywne. Są oczywiście pewne niedociągnięcia niektóre malutkie a niektóre duże jak wyciszenie kabiny. Zawieszenie nie da się we znaki po przejechaniu "kilku" kilometrów, siedzenia wystarczająco wygodne. Dynamika nie jest powalająca ale jak na te 65KM jest bardzo zadowalająca. Bagażnik w tym w sumie niewielkim aucie jest porostu otchłanią która jest ograniczona tylko rozmiarem klapy :) Gdyby "szczelina" pomiędzy bagażnikiem a przestrzenią pasażerską po złożeniu kanapy była większa niż te ca 20cm to by było jeszcze lepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
65 koni pod maską porusza się całkiem żwawo choć przyspieszenia w fotel nie wgniatają... W mieście jest ok jednak w trasie tylko spokojna jazda bez wybryków. Ostrzegam przed próbami dynamicznego wyprzedzania. Można się nieźle "przejechać" - auto dostanie zadyszki w najmniej oczekiwanym momencie. taki manewr lepiej przygotować odpowiednio wcześniej. Jest stosunkowo elastyczny jednak chyba mogło by być troszkę lepiej... Przy prędkości ok 90km/h głośniejsze od silnika są opony :)I niestety od tego wszystkiego szum powietrza opływającego auto :( zwłaszcza w czasie wietrznej pogody. Tak czy siak dla osoby bez rajdowych zapędów jest aż nadto wystarczający. Nie wiem czemu cały czas mam wrażenie że te innych chodzą ciszej ;) A tak na prawdę to jest stosunkowo cicho. Komora silnika jest dość dobrze wygłuszona a i sam silnik nie emituje dużo hałasu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i zawsze te które się chce. przełożenia są stosunkowo krótkie. Do sportowej jazdy skrzynia się nie nadaje ale do takiej też pewnie nie była projektowana. Trzeba uważać na 5 bieg i wrzucać go spokojnie.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie bardzo dobrze (moje subiektywne odczucie - nie lubię zbyt twardych zawieszeń) Pewnie pokonuje też zakręty i pozwala wyczuć nawierzchnię. Czasem tylko przy zbyt szybkim wejściu w zakręt można mieć dziwne wrażenie że zaraz auto pojedzie gdzie indziej niż chcemy... ale to tylko wrażenie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. Do tyłu trochę gorzej ale ogólnie dzięki dość wysokim lusterkom jest wystarczająca :) Niema tez problemów z ocena odległości przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Nie wiem czemu dziennikarze narzekali (chyba za dużo jeżdżą autami klasy wyższej). Wszystko jest tam gdzie ma być... Obsługa dość intuicyjna. Schowków jest niby wystarczająca ilość (mogły by być jedynie wyłożone czymś miękkim) ale jakby dołożyli jakieś szufladki pod siedzenie czy zmodyfikowali ten "uchwyt na napoje" to by było git :).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa przyzwoicie, klimatyzację słabo czuć na tylnej kanapie. Odparowywanie przedniej szyby mogło by trwać troszkę krócej aczkolwiek i tak jest dobrze... bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość auta przestrzeni jest zanadto wystarczająco i to zarówno na przedniej jak i na tylnej kanapie. W 5 osób da się jeździć dalej ale wygodne optimum to jednak 4 (mają wtedy naprawdę dużo miejsca).
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest dobre, kabiny niestety bardzo przeciętne. Przy rozsądnych prędkościach można normalnie rozmawiać w kabinie. Niestety przy większych oraz przy silniejszym wietrze szum powietrza jest okropnie denerwujący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer podaje że średnie spalanie na trasie to ok 3.9l a w mieście w granicach 4,2l/100km. Według elektroniki średnie spalanie miasto 15%/trasa 85% to 4.1 l/100 (według rachunków ze stacji 4.25 l/100km. jakby nie patrzeć spalanie jest małe :) Dużą rolę w spalaniu odgrywa kierowca. Żeby osiągać niskie zużycia paliwa przy tej stosunkowo niewielkiej mocy silnika trzeba naprawdę delikatnie obchodzić się z gazem i dużo wcześniej reagować na wzniesienia itp. Bez tego można zapomnieć o "jeździe o przysłowiowej kropelce" (chociaż i przy "deptaniu" litrów łykać nie lubi :) ). Tak czy siak według mnie w trasie optimum ekonomicznej jazdy to 80-85 km/h i 5 bieg.
4,0
Stosunek jakość/cena
Brak głośników w wersji Alize to jakieś nieporozumienie przy tej cenie auta... Coś czasem poskrzypuje i brzęczy... Jednak biorąc pod uwagę to że auto zostało kupione ze zniżką za rocznik, to przy tej cenie stosunek cena jakość jak najbardziej ok. Bez zniżki pewnie bym się długo zastanawiał czy kupić to auto w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko ok. Czasem coś w plastikach zabrzęczy ale to już czepianie się z mojej strony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, na razie jest ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia II