Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia II

Maciek Żak-Sambors, 11 lat temu
Silnik 1.6 16v 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Thalia II 1.6 16v 105KM 77kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jest to chyba najtańszy samochód z tak bogatym wyposażeniem. Jak ktoś kupuje swój pierwszy samochód - będzie zadowolony. Ale jeśli ktoś miał okazję jeździć czymś innym niż Fiat 126p - będzie to spore zejście w dół. Ogólnie jest to samochód dla osób które chcą mieć nowy samochód, a nie stać ich na coś innego. Trzeba tylko świadomie zgodzić się na kompromisy. Najlepiej przed zakupem umówić się na jazdę próbną i samemu sprawdzić jak się samochód zachowuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik niby 105KM, a mocy mu brak. I to mimo niewielkiej wagi Thalii. Biegi 1-3 bardzo krótkie, czwórka niewiele elastyczniejsza, a 5 to już tylko do pchania, bo mocy nie ma żadnej. Prędkość osiąga 130 KM/h, ale już z pedałem w podłodze. Może się da rozpędzić więcej, ale potrzebowałaby długiej trasy rozbiegu. Ogólnie zachwytu nie ma. Samochód na pewno nie pcha się sam do przodu.
3,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło chodzi bardzo lekko, jest to bardzo duża zaleta. Biegi wchodzą pewnie, choć jest problem z 5, a potem przy zejściu z 5 na 4. Nie zawsze zaskakuje. Ale nie jest to wielki problem, nie występuje za każdym razem. Jedynka służy tylko do wstępnego ruszania, bez szybkiej zmiany na 2, nie ma mowy o przejechaniu skrzyżowania na jedynce. No chyba że z prędkością 15KM/h przy wyjącym silniku.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma miękkie. To zaleta na dziurach i wada przy jeździe po dobrej drodze. Przy 120 km samochód już fruwa - odrywa się od ziemi. W zakręty wchodzi przyzwoicie, choć czuć niestabilność w porównaniu do innych wozów o sztywniejszym zawieszeniu jak Volvo. Bardzo podatna na podmuchy wiatru, prawdopodobnie ze względu na swoją niewielką wagę i miękkość zawieszenia. O \"samoistnej\" jeździe prosto raczej należy zapomnieć. Konieczne są ciągłe korekty kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Słupki ma rozmieszczone poprawnie, także nie zasłaniają widoku lewej ani prawej strony. To chyba największa zaleta Thalii.
4,0
Ergonomia
Pod względem ergonomii nie ma większych problemów. Wszystko jest czytelne i w zasięgu ręki. Nawet gniazdo zapalniczki jest na tyle blisko przedniej szyby, że nie ma problemu z podłączeniem GPS.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dobrze. Zarówno w funkcji chłodzenia jak i ogrzewania. Szyba przednia odparowywana jest poprawnie. Oczywiście na największym nadmuchu cicho nie jest. Ale nie ma powodów do większego narzekania. Brakuje osobnego przycisku włączania klimatyzacji. Włącza się ją przyciskiem osuszania przedniej szyby, co powoduje po pierwsze ustawienie nawiewu na szybę, a po drugie włącza wentylator na maksimum. Jak chcemy włączyć nawiew na kabinę i z mniejszymi obrotami, za każdym razem trzeba to robić od nowa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest przeciętnie jak na taki mały samochód. Jak siedzą dwie osoby z przodu, to pasażer nieco przeszkadza w zmianie biegów. Z tylu natomiast to katastrofa. Miejsca na nogi nie ma prawie wcale. Jest to miejscy wyłącznie dla dzieci. Bagażnik jest duży, ale posiada jeden katastrofalny błąd - siedzenia się składają, ale za siedzeniami jest blacha. Prześwitu jest może z 10 cm. Zmieści się jedna długa listwa, ale jak mamy ich więcej - nie przejdą. Tak więc bagażnika w praktyce mamy tylko tyle co w kufrze.
5,0
Wyciszenie
Samochód w środku jest cichy. Silnik lekko mruczy, nie przenosi drgań na kierownicę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność pozostawia sporo do życzenia. Silnik 1.6 benzyna spala 9,5-10 l/100 po mieście. To raczej sporo w dzisiejszych czasach jak na takie lekkie auto, z nie za wielkim silnikiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostajemy dość sporo jak na takie pieniądze. Niestety nie jest to samochód idealny. Myślę, że cena jest adekwatna do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy są spasowane średnio. Wyskakuje z zaczepów osłona przeciwsłoneczna, przyciski od opuszczania szyb się lekko ruszają na boki, wypada z zaczepów kołnierz od drążka zmiany biegów. To wszystko lekko denerwuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem okazji doświadczyć poważniejszej usterki w tym modelu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia II